|
|
کدخبر: ۱۷۲۴۵۸

در دیدار سفیر ایران در مسکو و معاون امور بانکی وزارت دارایی فدراسیون روسیه بر ضرورت گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور بویژه در زمینه امور بانکی و بیمه و هماهنگی هرچه بیشتر برای برگزاری یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در تهران، تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در دیدار مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو و آلکسی ولادیمیروویچ مایی سیوف معاون امور بانکی وزارت دارایی فدراسیون روسیه بر ضرورت گسترش همکاری های اقتصادی دو کشور بویژه در زمینه امور بانکی و بیمه و هماهنگی هرچه بیشتر برای برگزاری یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در تهران، تاکید گردید.

طرفین در این دیدار، ضمن اشاره به ضرورت تقویت مناسبات بانکی دو کشور، پیشنهاد کردند بمنظور تسهیل در مبادلات تجاری و افزایش سطح این مبادلات، موسسسه های مالی مشترکی در این زمینه ایجاد شود.

سنایی با توجه برگزاری یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در شهریور ماه سالجاری در تهران، بر ضرورت بررسی هرچه سریعتر متون پیشنهادی ارائه شده از سوی طرف ایرانی در خصوص دو یادداشت تفاهم همکاری های بیمه ای و بورسی تاکید کرد.

معاون امور بانکی وزارت دارایی فدراسیون روسیه نیز با اشاره به تحریم های آمریکا و غرب، علیه ایران و روسیه، خواستار بهره مندی از تجربیات ایران در این زمینه مقابله با تحریم ها شد و بر ضرورت گسترش هرچه بیشتر همکاریهای اقتصادی دو کشور تاکید نمود. وی قول مساعد داد که متون پیشنهادی طرف ایرانی در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرند و در موعد مقرر به نشست کمیسیون مشترک ارائه شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار