|
|
کدخبر: ۱۷۲۵۶۱

جهانگیری در دیدار وزیر مشاور در امور خصوصی و عمومی غنا

معاون اول رییس جمهور با اشاره به ظرفیت های موجود در جمهوری اسلامی ایران و غنا گفت: متاسفانه حجم مبادلات میان دو کشور رضایت بخش نیست و ما علاقه مند هستیم سطح روابط و همکاری های تجاری و اقتصادی تهران – اکرا ارتقا یابد.

به گزارشخبرگزاری فارسبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز(چهارشنبه) در دیدار عبدالرشید پلپو وزیر مشاور در امور خصوصی و عمومی غنا، اظهارداشت: کشورهای آفریقایی و از جمله غنا از جایگاه ممتازی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار هستند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه بخش خصوصی ایران علاقه مند به همکاری و مشارکت فعال در توسعه طرح های عمرانی غناست، افزود: ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در بخش های مختلف صنعتی و خدمات فنی و مهندسی در اختیار توسعه اقتصادی غنا قرار دهد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور و شکل گیری توافقات متعدد، اظهار امیدواری کرد این توافقات با پیگیری طرفین اجرایی شود و زمینه ساز توسعه جدی روابط میان دو کشور باشد.

وزیر مشاور در امور خصوصی و عمومی غنا نیز در این دیدار اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور را اجلاسی تاریخی توصیف و از انعقاد ۱۰ قرارداد و توافقنامه در این اجلاس ابراز خرسندی کرد.

عبدالرشید پلپو همچنین خواستار ارتباط میان بخش خصوصی دو کشور برای سرمایه گذاری و همکاری مشترک در بخش های مختلف نفت، گاز، مسائل آموزشی و فرآوری محصولات کشاورزی شد.

وی ابراز امیدواری کرد نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور فصل نوینی در روابط اقتصادی و تجاری ایران و غنا باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار