|
|
کدخبر: ۱۷۲۸۳۱

ندیمی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام دولت در حذف ثروتمندان از دریافت یارانه براساس مصوبه مجلس است.

ایرج ندیمی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، در خصوص اقدام دولت در حذف ثروتمندان از دریافت یارانه اظهار داشت: در این رابطه دو قانون وجود دارد. یکی قانون هدفمندی یارانه هاست که در آن نسبت درآمد خانوار مطرح است؛ یعنی حذف مطلق نیست ولی نسبت درآمد مهم است و برابری در پرداخت وجود ندارد.

وی افزود: مصوبه دیگر، در بودجه امسال بود و در آن مطرح شد که دولت می تواند از تمام شهروندان ثبت نام کند و براساس میزان درآمدی که اعلام می کند، نسبت به حذف گروهی از ثبت نام کنندگان اقدام نماید.

ندیمی با بیان این که دولت تاکنون میزان درآمدی را که ملاک حذف از دریافت یارانه است اعلام نکرده است، خاطرنشان کرد: دولت باید بگوید که میزان درآمد ماهانه باید چقدر باشد و براساس آن، گروه هایی که از دریافت یارانه محروم می شوند را مشخص کند.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان این که سقف این میزان درآمد براساس پیشنهاد کارگروه کمیسیون ویژه تصویب شده است، تصریح کرد: بر این اساس، دولت می تواند مجموع درآمدی را اعلام و ثبت نام کند و هر کسی که پایین تر از آن میزان باشد، می تواند یارانه دریافت کند.

ندیمی در خصوص زمان اجرای این مصوبه نیز گفت: به دلیل تصویب این مساله در بودجه ۹۳، دولت فقط می تواند امسال این مصوبه را اجرا کند و طبعا برای سال آینده باید مجددا بررسی و تصویب شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار