|
|
کدخبر: ۱۷۲۹۱۴

امین زاده خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس جمهور در امور حقوقی اعلام کرد: کمیته ماده ۷۶ متشکل از نمایندگانی از قوای سه گانه کشور، بررسی و اصلاح قوانین دست و پاگیر سرمایه گذاری را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش حوزه دولتخبرگزاری تسنیم، الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه در حاشیه همایش توسعه و سرمایه گذاری استان ایلام و در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر لزوم گسترش سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور، گفت: قوانین و مقررات دست و پاگیر یکی از مهمترین موانع توسعه سرمایه گذاری است که برطرف کردن این موانع مورد توجه کمیته ماده ۷۶ قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: کمیته ماده ۷۶ متشکل از دو نفر از قوه مجریه، دونفر از قوه مقننه و دو نفر از قوه قضائیه است که من و آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی به عنوان نمایندگان قوه مجریه در این کمیته حضور داریم.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: دبیرخانه این کمیته، قوانین مزاحم و دست و پاگیر را شناسایی و اگر نیاز به اصلاح و یا حذف باشد آنرا بررسی و برای عملیاتی شدن اعلام می کند.

وی ادامه داد: این کمیته پیش از این در حوزه تامین اجتماعی و روابط کارفرما و کارگر ورود و نظرات خود را برای اصلاح قوانین مزاحم در این بخش ارائه کرده بود و اکنون وارد موضوع سرمایه گذاری و فضای کسب و کار شده است.

امین زاده افزود: در این راستا از افکارعمومی و مردم هم استعلام کرده ایم که اگر قوانین مزاحمی مشاهده می کنند به ما اعلام کنند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به برگزاری «همایش توسعه و سرمایه گذاری ایلام» که همزمان با سفر استانی رئیس جمهور به استان ایلام و با حضور «محمد نهاوندیان» رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار شد، گفت: استان ایلام استانی با توانمندی های بالا و ظرفیت های زیست محیطی، منابع طبیعی و کشاورزی است که با توجه به این ظرفیت ها، زمینه های مناسبی برای آبادانی استان وجود دارد.

وی ادامه داد: ویژگی های خاص آب و هوایی، زیست محیطی و قرار گرفتن این استان در مرز با کشور عراق، باعثشده است که به توسعه سرمایه گذاری در بخش های صنعت، کشاورزی و همچنین گردشگری این استان توجهی ویژه شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار