|
|
کدخبر: ۱۷۲۹۲۷

جانشین سازمان بسیج عشایر کشور خبر داد

خبرگزاری تسنیم: جانشین سازمان بسیج عشایر کشور، از راه ­اندازی کارگاه­ های آموزشی اقتصاد مقاومتی و تعاونی­ های عشایری خبر داد.

به گزارش گروه دفاعیخبرگزاری تسنیم، احمد سعیدی جانشین سازمان بسیج عشایر کشور از راه اندازی کارگاه­ های آموزشی اقتصاد مقاومتی و تعاونی­ های عشایری خبر داد.

وی افزود: نام گذاری شعار سال با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، قطعاً تدبیر حکیمانه ای است که از سوی رهبر معظم انقلاب متناسب با تهدیدات و فرصت هایی که کشور را در سطح ملی و فراملی داشته اتخاذ شده است و ما هم به عنوان سربازان و لبیک­ گویان به فرامین مقام معظم رهبری در سطح خود تلاش و کوشش خود را برای محقق شدن این مطالبه به حق به کار خواهیم گرفت.

جانشین سازمان بسیج عشایر کشور با اشاره به سخن اندیشمندان و صاحب نظران در خصوص ویژگی های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: زندگی عشایری مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی در جامعه عشایر سخت کوشی و تولید با تکیه بر منابع داخلی است و می بینیم که همه این موارد و ویژگی ها از خصوصیات جامعه عشایر است. جامعه عشایر قادر است مایحتاج اولیه زندگی خود را تأمین کند از آنجایی که سبک زندگی در جامعه عشایر به دور از تجملات و تشریفات است کمترین واردات و وابستگی­ ها در جامعه عشایر دیده می شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: در جامعه عشایر مبنا را بر افزایش تولید گذاشته ­ایم برنامه­ هایی را جهت حمایت و هدایت و همکاری با مبتکرین و خلاقان در حوزه تولید عشایر داریم، هزینه ثبت تعاونی های عشایری را در راستای اقتصاد مقاومتی پرداخت می­ کنیم.

وی عنوان کرد: کارگاه های آموزشی به تعداد حوزه های مقاومت بسیج عشایری راه اندازی می شود به گونه ­ای که در هر سرزمین عشایر یک مربی اقتصاد مقاومتی جهت حمایت معنوی از کارآفرینان وجود داشته باشند و در ابلاغیه ای به رده­ های بسیج عشایری اعلام شد با هدف تولید مضاعف، فراخوان طرح­ های مبتکرانه­ ای داشته باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: به دنبال طرح های خرد و زود بازده و تولیدی هستیم هر کسی در جامعه عشایر و متناسب با مشاغل جامعه عشایری طرح ارائه نماید بسیج عشایری از آن حمایت مادی و معنوی می کند.

جانشین سازمان بسیج عشایر کشور با بیان هدف اصلی راه اندازی کارگاه ­های آموزشی اقتصاد مقاومتی و تعاونی­ های عشایری، تصریح کرد: هدف از راه ­اندازی کارگاه آموزش اقتصاد مقاومتی این است که به تعداد حوزه­ های عشایری که در سطح کشور داریم، هر حوزه یک نفر در کارگاه شرکت نماید آموزش های لازم داده شود به گونه ­ای که بتوانند در حوزه سرزمینی خود پاسخ گوی سئوالات و حل مشکلات مراجعه کنندگان و کارآفرینان باشند.

وی با توجه به ظرفیت این کارگاه های آموزشی و نحوه پوشش، بیان کرد: کارگاه آموزشی به طور متمرکز به تعداد حوزه های بسیج عشایری است که حدود ۱۵۰ نفر در این کارگاه شرکت می­ کنند و به گونه­ ای که هر کدام از این افرادی که در کارگاه شرکت می­ کنند پس از پایان کارگاه، در حوزه ­های عشایری مربوطه کلاس های آموزشی و توجیهی راه ­اندازی می­ کنند.

سعیدی در پاسخ به اینکه این کارگاه ها در چه استان­ هایی فعال می­ شود، اذعان کرد: هنوز تصمیم قطعی برای محل برگزاری این کارگاه اتخاذ نشده است و به احتمال زیاد با توجه به اینکه باید دسترسی همه استان ها و ایاب و ذهاب تسهیل شود در تهران یا یکی از استان های مرکز کشور برگزار می­ شود.

جانشین سازمان بسیج عشایر کشور اظهار داشت: بسیج عشایری برنامه های متنوع و متعددی هر ساله برگزار می کند، اما با توجه به شعار سال، اولویت برنامه ها با دو محور اقتصاد و فرهنگ است، برنامه های زیادی در حوزه فرهنگ پیش بینی و اجرا می کنیم به طور مثال همایش راهیان نور، جشنواره ها مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی، یادواره ها و شورای ماهانه امر به معروف و جهاد فرهنگی و طرح مقابله با آسیب های ماهواره از جمله برنامه های فرهنگی است که در تمام رده های بسیج عشایری قابل اجراست.

وی افزود: در حوزه اقتصاد، شورای جهاد اقتصادی را راه اندازی می کنیم و با سازمان های فنی و حرفه ای کشور در حال رایزنی هستیم که در حوزه زنان و صنایع دستی کارگاه های آموزشی را راه اندازی نماییم.

سعیدی با اشاره به دیگر برنامه های این سازمان در راستای انتخاب این سال به نام " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی " گفت: با توجه به اینکه عنصر اصلی اقتصاد در جامعه عشایر دام می باشد برنامه­ هایی را جهت آموزش دو قلوزایی و چندقلوزایی با مراکز علمی در دستور کار داریم که انشاءالله بتوانیم به جامعه عشایر خدمتی کرده باشیم و از علم و فناوری روز در افزایش تولید در جامعه عشایر بهره ­برداری بیشتری کرده باشیم.

وی در مورد مواضع بسیج عشایر در حوزه سیاسی و مطالباتش، خاطرنشان کرد: قدر مسلم این است که بسیجیان حتماً مبارزه با مفاسد اقتصادی و رانت­ خواری را از دولت محترم مطالبه خواهند کرد چرا که بسیجیان مفسدین اقتصاد را مانع تحقق اقتصاد مقاومتی می­ دانند و اجازه نخواهند داد صاحبان ثروت و قدرت اهداف متعالی نظام و انقلاب را چنبره بزنند و از مسیر خود منحرف کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار