|
|
کدخبر: ۱۷۲۹۴۹

امین زاده اعلام کرد

معاون حقوقی رئیس جمهور اعلام کرد کمیته ماده ۷۶ متشکل از نمایندگانی از قوای سه گانه کشور، بررسی و اصلاح قوانین دست و پاگیر سرمایه گذاری را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارشخبرگزاری فارسبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه در حاشیه همایش توسعه و سرمایه گذاری استان ایلام و در گفت وگو با خبرنگاران، با تأکید بر لزوم گسترش سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور، اظهار داشت: قوانین و مقررات دست و پاگیر یکی از مهمترین موانع توسعه سرمایه گذاری است که برطرف کردن این موانع مورد توجه کمیته ماده ۷۶ قرار گرفته است.

وی افزود: کمیته ماده ۷۶ متشکل از ۲ نفر از قوه مجریه، ۲ نفر از قوه مقننه و ۲ نفر از قوه قضاییه است که من و آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی به عنوان نمایندگان قوه مجریه در این کمیته حضور داریم.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: دبیرخانه این کمیته، قوانین مزاحم و دست و پاگیر را شناسایی و اگر نیاز به اصلاح و یا حذف باشد آنرا بررسی و برای عملیاتی شدن اعلام می کند.

وی ادامه داد: این کمیته پیش از این در حوزه تأمین اجتماعی و روابط کارفرما و کارگر ورود و نظرات خود را برای اصلاح قوانین مزاحم در این بخش ارائه کرده بود و اکنون وارد موضوع سرمایه گذاری و فضای کسب و کار شده است.

امین زاده تأکید کرد: در این راستا از افکار عمومی و مردم هم استعلام کرده ایم که اگر قوانین مزاحمی مشاهده می کنند به ما اعلام کنند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به برگزاری «همایش توسعه و سرمایه گذاری ایلام» که همزمان با سفر استانی رئیس جمهوری به استان ایلام و با حضور «محمد نهاوندیان» رئیس دفتر رئیس جمهوری برگزار شد، گفت: استان ایلام استانی با توانمندی های بالا و ظرفیت های زیست محیطی، منابع طبیعی و کشاورزی است که با توجه به این ظرفیت ها، زمینه های مناسبی برای آبادانی استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی های خاص آب و هوایی، زیست محیطی و قرار گرفتن این استان در مرز با کشور عراق، باعثشده است که به توسعه سرمایه گذاری در بخش های صنعت، کشاورزی و همچنین گردشگری این استان توجهی ویژه شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار