|
|
کدخبر: ۱۷۳۰۲۳

آقامحمدی در گفت و گو با تسنیم مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه معرفی فرد دیگری به جای ابوطالی به سازمان ملل یعنی دادن امتیاز غیرقانونی به آمریکا گفت: ایران باید در برابر این اقدام غیرقانونی کوتاه نیاد.

ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به مخالفت دولت آمریکا با معرفی فرد حمید ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل، گفت: پسنیدیده نیست دولت در برابر این اقدام آمریکایی ها کوتاه بیاید، چراکه اصلا این موضوع به آنها ربطی ندارد.

وی افزود: اگر دولت فرد دیگری به جای ابوطالبی انتخاب کند، نشان داده که آمریکا را کدخدای دنیا می داند و سازمان ملل را از آن نقش اصلی اش ساقط کرده و به این موضوع مشروعیت داده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا در عدم صدور ویزا به ابوطالی نشان داد که جایگاه سازمان ملل را به سخره گرفته و اگر ایران هم بخواهد فرد دیگری را معرفی کند، قطعا با آمریکا در این اقدام همکاری کرده است، گفت: وزارت خارجه باید از تمامی ظرفیت های قانونی و بین المللی برای محکوم کردن آمریکا در عدم صدور ویزا به حمید ابوالبی استفاده کند نه اینکه بیاید با پنهان کاری در حال رایزنی جهت معرفی شخص دیگری برای حضور در سازمان ملل باشد.

به گفته آقامحمدی جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه زیر بار حرف زور هیچ ابرقدرتی نرفته است لذا در این موضوع هم وزارت خارجه باید مصرّانه پیگیر باشد تا اینکه شخص ابوطالبی سفیر ایران در سازمان ملل باشد.

وی با بیان اینکه این اقدام آمریکا به معنای بی اهمیت نشان دادن مذاکرات هسته ای و توافق ژنو بوده است، اظهار داشت: اگر آمریکایی ها علاقمند به حل و فصل مذاکرات هسته ای بودند، نباید در دادن ویزا به ابوطالبی سیاسی کاری می کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با بیان اینکه معرفی فرد دیگری به جای ابوطالی یعنی دادن امتیاز غیرقانونی به آمریکا، خاطرنشان کرد: ایران باید پیگیر این قضیه از طریق مجامع قانونی از جمله سازمان ملل باشد و در برابر این اقدام غیرقانونی کوتاه نیاد و عقب نشینی نکند که اگر قضیه را رها کند، آمریکایی ها را گستاخ کرده اند و عملا ما نیز سازمان ملل را از قاعده خارج کرده ایم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار