|
|
کدخبر: ۱۷۳۰۶۲

آیت الله مصباح یزدی:

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که ما در مقابل فرهنگ جهانی حالت انفعالی به خود گرفته ایم، گفت: فرهیختگان ما سعی می کنند بگویند کارهای ما خلاف آزادی نیست.

به گزارشخبرگزاری فارساز قم، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی امروز در همایش راهکارهای تحقق اصل هشتم قانون اساسی «امر به معروف و نهی از منکر» که در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب ما ثمره امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از عظیم ترین وظایف اسلامی است.

وی با طرح این سؤال که چرا بعد از ۳۵ سال توجه جدی به مسئله امر به معروف و نهی از منکر نشده است، گفت: این مسئله در قانون اساسی آمده اما توجه چندانی به آن نشده است.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه مجلس تا کنون به دنبال وضع قانون امر به معروف نبوده است، ابراز کرد: البته که اگر قانونی نیز از ابتدا در این باره وضع می شد باید می دیدیم اجرایی می شود یا نه.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه اگر قانون امر به معروف و نهی از منکر وضع شود تمام اقشار مردم و قوای سه گانه را در بر گرفته و استثنایی ندارد، افزود: به خاطر اینکه هر انسانی نمی خواهد در قید و بند باشد علاقه چندانی به قانون امر به معروف مشاده نمی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فرهنگ جهانی بر اساس آزادی و بی بند و باری بنا شده است، اظهار داشت: امروز پرچم دار این فرهنگ آمریکا است و در جهان بت آزادی پرستش می شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: این فرهنگ به کشورهای اسلامی نیز سرایت کرده و روشنفکران ما نیز متأثر از این مسئله هستند و جرأت ندارند در برابر این بت جهانی مخالفت کنند.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که وزیر ارشاد اسبق می گفت ما ارزشی بالاتر از آزادی را برای مردم نیاوردیم، گفت: این فرهنگ الحاد جهانی بر برخی مسئولان ما نیز حاکم است.

آیت الله مصباح یزدی با تأکید بر اینکه امر به معروف در فرهنگ جهانی یک فضولی نا بخشودنی است، ابراز کرد: چنین فرهنگی خود را تصمیم گیری ها نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه وقتی عده ای که قدرت قانونی و اجتماعی را در قوه مجریه و مقننه در دست دارند اما متأسفانه تحت تأثیر چنین فرهنگی هستند، راه به جایی نمی بریم، اظهار کرد: برخی عنوان می کنند که شرایط زمانه تغییر یافته و باید مطابق با آن حرکت کرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه باید به مسئله امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه فقهی توجه شود، گفت: باید اعتراف کرد که هنوز بسیاری از ابعاد فقهی مسئله برای خود ما روشن نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برخی با انقلاب امام خمینی(ره) به خاطر خوف ضرر مقابله می کردند ابراز داشت: این افراد می گفتند به خاطر خوف ضرر تکلیف ساقط است.

وی با اشاره به فتوای امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه در مبارزه با رژیم شاهنشاهی تقیه حرام است ولو هزاران نفر کشته شوند، اظهار کرد: شاید در عصر و قرن ما چنین فتاوایی صادر نشده است.

آیت الله مصباح یزدی تأکید کرد: زمانی که خطری متوجه کیان اسلام، ضروریات و ارزش های اسلامی شد باید از جان گذشت.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید ابعاد مختلف مسئله امر به معروف از لحاظ فقهی روشن شود، افزود: در چنین حالتی مجلس می تواند قانونی برای امر به معروف وضع کند.

وی با بیان اینکه ما در مقابل فرهنگ جهانی، حالت انفعالی به خود گرفته ایم بیان کرد: فرهیختگان ما سعی می کنند بگویند کارهای ما خلاف آزادی نیست.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه برخی رأی مردم را در همه امور ضروری می دانند، گفت: این عده اعتقاد دارند حتی اگر مرم به ترک ضروری ترین احکام اسلام رأی را دادند باید اجرا شود.

آیت الله مصباح یزدی با تأکید بر اینکه در مقابل فرهنگ جهانی باید با صورت حساب شده و منطقی ایستاد، ابراز کرد: باید شجاعت داشته باشیم و از اینکه ما را بی سواد یا به عدم شناخت جامعه متهم کردند نترسیم.

وی با بیان اینکه پرستش هوای نفس زشت ترین بندگی ها است، اظهار کرد: باید در رسانه ها و منابر فرهنگ اسلامی را رواج دهیم و در مبارزه با پرسش بت، آزادی داشته باشیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه با انتقاد از کسانی که به بهانه حقوق شهروندی بهایی، یهودی و مسلمان را یکسان می بینند، گفت: یکی از بهترین راه ها در انتخابات همراه کردن اقلیت ها است و افراد برای رأی آوردن به این مسئله توجه دارند.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه برخی برای برنده شدن در انتخابات حتی با یهودی ها نیز لابی می کنند، افزود: این افراد قطعا به دنبال وضع قانونی نیستند که برخی از آنها رنجیده شوند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه برخی سخن از مبارزه با اختلاس می زنند اما هیچ اقدامی نمی کنند، گفت: چون با پول و حمایت آنها کار را پیش می برند و اگر اینها را ناراضی کنند رأی نمی آورند.

انتهای پیام / ۲۲۵۸

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار