|
|
کدخبر: ۱۷۳۰۷۲

حجت الاسلام رسایی گفت: در حال حاضر منتقدان و موافقان مذاکرات هسته ای به اصل مذاکره انتقادی ندارند بلکه بحثبر سر چگونگی مذاکره است. در طول این ده سال مقام معظم رهبری و مسوولان نظام مذاکره کنندگان را مورد حمایت قرار داده اند.

به گزارشخبرگزاری فارس، با حضور حجت الاسلام حمید رسایی، نماینده مجلس شورای اسلامی، میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و حجت الاسلام منصور مهدوی، مدیر انتشارات «اشراق حکمت» در سالن یاس، مراسم رونمایی از کتاب «توافق نامه از منظر» نخبگان، با گردآوری منصور شریفی برگزار شد.

مدیر انتشارات «اشراق حکمت» در ابتدای مراسم درباره دلایل پرداختن به موضوع توافق نامه ژنو در قالب کتاب، گفت: از اوایل آذرماه بحثهای زیادی درباره توافق نامه ژنو مطرح شد اما تاکنون برای ثبت آن اقدام جدی صورت نگرفته است. در دنیا معمول است جریان های مهم و اقدام های دولت مردان بازگو شده و در قالب کتاب منتشر می شود.

مهدوی اظهار داشت: انتشارات اشراق حکمت وظیفه خود دید تا زمینه ای برای آگاهی بخشی ملی و کمک به تصمیم گیران برای ادامه مسیر فراهم کند. این کتاب عموما اظهارنظر موافقان و مخالفان توافق نامه ژنو است. متاسفانه در شرایطی که برخی از نشریات و تریبون ها علیه ارزش های دینی راحت اظهارنظر کردند، کتابی که خللی در امنیت ملی وارد نمی کرد با چالش روبرو شد اما بالاخره توانستیم آن را به چاپ برسانیم. این کتاب اولین اثر درباره توافق نامه ژنو است.

در ادامه مراسم حجت الاسلام حمید رسایی با ارائه مقدمه ای از آغاز مذاکرات هسته ای در کشور توضیح داد:

کتاب محصولی ماندگار بوده و دلیل تاثیرگذاری اش ماندگاری آن است. معمولا هنگامی که حادثه ای رخ می دهد و یا اتفاقی به وقوع می پیوندد به صورت طبیعی موافقان و مخالفانی دارد. یکی از این حوادثکه منتقدان و موافقانی درخصوص آن صحبت می کنند، موضوع هسته ای و توافق نامه ژنو است. اصل موضوع هسته ای ایران به سال ۸۲-۸۱ باز می گردد. تا قبل از آن مناظره ای در این خصوص میان ما و برخی کشورهای استکباری وجود نداشت. یکی از موضوعاتی که جبهه جدیدی را در کشور ایجاد کرد موضوع هسته ای بود که براساس فهم بومی دانشمندان ایرانی بدون گرفتن اطلاعات از کشورهای دیگر بود.

او گفت: در حال حاضر منتقدان و موافقان مذاکرات هسته ای به اصل مذاکره انتقادی ندارند بلکه بحثبر سر چگونگی مذاکره است. در طول این ده سال مقام معظم رهبری و مسوولان نظام مذاکره کنندگان را مورد حمایت قرار داده اند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزد: این کتاب علی رغم آن که محتوایش در گذشته یک بار منتشر شده بود اما این بار برای چاپ با چالش هایی روبرو شد و در آخر با پیگیری های نمایندگان به چاپ رسید. گردآوری این اثر و اضافه کردن مطالب جدید به آن اقدام شایسته ای است که تلاش های زیادی برای آن انجام شده و نکته بعدی درباره کتاب رعایت انصاف است.

انتهای پیام / و

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار