|
|
کدخبر: ۱۷۳۱۷۹

جوکار در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نباید مقابل زیاده خواهی های آمریکایی ها درباره نماینده ایران در سازمان ملل کوتاه بیاییم.

محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به رفتار آمریکایی ها در قبال معرفی حمید ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل، گفت: ما نباید مقابل زیاده خواهی های آمریکایی ها کوتاه بیاییم بلکه باید با تدبیر به گونه ای عمل کنیم که به عزت مردم کشورمان خدشه ای وارد نشود.

وی تصریح کرد: اینکه آمریکایی ها بخواهند میدان عمل و انتخاب گزینه های ما را در جایگاه نمایندگی کشورمان در سازمان ملل محدود کنند، خلاف قوانین بین المللی است و این حق ایران است که نماینده اش را انتخاب کند و این مسئله ربطی به آمریکا ندارد.

عضو کمیسیون امنیت مجلس خاطرنشان کرد: ما باید گزینه ای معرفی کنیم که بتواند از ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و حقوق مردم کشورمان دفاع کند، فردی که استکبارستیز باشد.

جوکار همجنین اظهار کرد: مقابل آمریکایی ها و استکبار هیچگاه نباید کوتاه آمد چراکه تجربه نشان داده اگر مقابل آنها عقب نشینی کنیم، به حساب تعامل نمی گذارند و مدام پیش می آیند تا در دیگر مسائل داخلی ما نیز دخالت کنند.

وی ادامه داد: ابوطالبی پیش از این ویزای آمریکا را داشته و به آنجا سفر کرده و اینکه در حال حاضر که با ایران مذاکره می کنند و به ابوطالبی اجازه ورود نمی دهند، معنادار است، درحالی که باید در جریان مذاکرات تعامل بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار