|
|
کدخبر: ۱۷۳۲۹۰

تکرار / حدادعادل در همایش دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور:

نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نباید به دین نگاه پراگماتیسمی داشته باشیم، گفت: دلیل پابرجا بودن جمهوری اسلامی به رغم تمام تحریم ها نیز اعتقاد و پشتیبانی مردم به رهبری و احترام و اعتقاد متقابل حکومت به مردم است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دومین همایش دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، حضور یافت.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: همه کسانی که در اینجا حضور دارند در یک موضوع با هم اتفاق نظر دارند و آن این است که ما می خواهیم کشور ما استقلال داشته باشد. ما برای اداره کشورمان باید خودمان تصمیم بگیریم و این اعتقاد فراتر از عقاید دینی، اخلاقی و فرهنگی ماست.

وی افزود: هر کشوری و هر ملتی در دنیا اگر بخواهد ماندگار شود باید خودش اختیار خودش را داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: استقلال کشور ما بیش از ۲۰۰ سال است که صدمه دیده است و ما شاهد نفوذ بیگانه به کشورمان از دوران قاجار هستیم. در کشور ما میرزاتقی خان امیرکبیری پیدا شد تا برای کشور مستقل تصمیم بگیرد اما نفوذ روس ها و انگلیس ها در کشور سبب شد تا حکومت ایران امیرکبیر را تنها سه سال تحمل کند. این معنی داشتن و نداشتن استقلال است. ما هرچه به انقلاب نزدیک تر می شویم شاهد افزایش دخالت بیگانگان در کشورمان هستیم.

حدادعادل در ادامه با بیان اینکه ما باید تاریخ را بخوانیم تا درک کنیم که چرا در سال ۵۷ امکان فریاد زدن برای این ملت فراهم شد، گفت: اولین کلمه و شعار خودجوش همه مردم ایران در آن زمان استقلال بود ما آن زمان حزب گسترده ای نداشتیم پس چه شد که همه مردم همصدا با هم استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را فریاد زدند؟

این استاد دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: شاهان قبل از پهلوی هر چه که بودند از این مملکت بودند و اینگونه نبود که بیگانگان برای ما شاه انتخاب کنند، اولین بار که در تاریخ ایران یک سلسله پادشاهی روی کار می آید که دشمن استعماری آن را ایجاد کرده باشد سلسله پهلوی بود. طرفداران پهلوی و سلطنت طلبانی که عده اندکی از آنان در خارج وجود دارند نمی توانند این واقعیت را انکار کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: همه ما در یک موضوع با هم اتفاق نظر داریم و آن این است که کشور زمانی پیشرفت می کند که خود ملت کشور را اداره کنند ما در دوران پهلوی فاقد چنین ویژگی بودیم. هر حکومتی در هر کشوری در دنیا اگر بخواهد مستقل باشد باید از پشتیبانی مردمش برخوردار باشد در غیر اینصورت ناچار می شود که به بیگانه تکیه کند و حکومتی که می خواهد پشتیبانی مردم خود را داشته باشد باید به عقاید و فرهنگ آنان احترام بگذارد.

وی افزود: مگر می شود در ایرانی که ۹۹ درصد آنان مسلمان هستند یک حکومتی سر کار بیاید که به دین و اعتقاد مردم احترام نگذارد. شرط پیشرفت و شرط استقلال حکومت این است که با عقاید مردم ستیزه نداشته باشد.

حدادعادل تأکید کرد: آنچه که در انقلاب ایران اتفاق افتاد آن است که وقتی امام(ره) این حکومت اسلامی را ایجاد کرد تنها ادعای احترام به عقاید مردم را نمی کرد بلکه قلبا به اعتقادات مردم باور داشت. امام به عنوان کسی که به این فرهنگ تعلق دارد و برآمده از آن است، به نام فرهنگ قرآنی پرچم استقلال کشور را به دست گرفت و این ملت نیز به پشتیبانی از امام برآمدند و این اطاعت مردم باعثشد که امام بگوید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: اگر می بینید ایران به رغم همه تحریم ها توانسته است پابرجا بماند و در حوزه های مختلف پیشرفت کند بدین خاطر است که حکومت نه تنها به دین مردم احترام گذاشته بلکه خود نیز بدان اعتقاد دارد. مردم اگر بفهمند روسای کشور تظاهر اعتقاد به دین می کنند کنار خواهند کشید. از اینکه مردم پای انقلاب خود ایستاده اند بدین خاطر است که می دانستند و می دانند که امام و رهبری راست می گوید.

حدادعادل در ادامه با بیان اینکه نباید به موضوع دین تنها نگاه پراگماتیسمی داشته باشیم، گفت: فکر نکنیم که برای پیشرفت کشور باید تظاهر به دینداری کنیم. حقیقتا دین هم علاج دردهای جهان امروز ماست و هم وسیله ای برای پیشرفت کشور است.

وی افزود: دنیا که هنر آن این است که دین را از سیاست جدا کرده و همه اتهامی که به ما می زنند این است که دین را با سیاست همراه کردیم برای مردم جهان چه ارمغانی را به وجود آورده. آیا پاپ که در یک قفس طلایی در واتیکان مبحوس شده است وقتی هر اتفاقی در دنیای مسیحیت می افتد قدرت هیچ مداخله ای ندارد از چه دینی نمایندگی می کند؟ آیا دین برای چنین کاری آمده است؟

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ما انقلاب را مقدمه ای برای حرکت به سوی تمدن اسلامی می دانیم ما اگر به اصول خودمان پایبند باشیم رسیدن به این هدف ممکن است و قطعا الگویی برای جهان خواهیم شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار