|
|
کدخبر: ۱۷۳۳۷۹

عاشوری در گفت وگو با فارس:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر با بودجه یارانه های نقدی از هر خانواده یک نفر هم مشغول به کار شود، خیلی بهتر از این است که همه اعضای خانوده، ماهانه ۴۵ هزار تومان نقداً دریافت کنند.

ناصر عاشوری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو باخبرگزاری فارسبا اشاره به اینکه مجلس، خود را به همکاری با دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مکلف می داند، گفت: ما از دولت انتظار داشتیم در این عرصه، قانون را اجرا کند.

وی با یادآوری بخشی از عملکرد دولت قبل در اجرای قانون به تشخیص فردی، بیان کرد: به علت شخصی عمل کردن دولت قبل، یارانه کافی به واحدهای تولید پرداخت نشد و در نتیجه تولید کشور آسیب داده و واحدها مجبور به تعدیل نیرو شدند.

عاشوری با اشاره به اینکه مردم و مجلس به حجت الاسلام روحانی اعتماد کرده و به او و کابینه اش رأی دادند، گفت: هیچ کس در ایران گدا نیست و به سمت ۴۵۰۰۰ تومان دست دراز نمی کند، اما شیوه ثبت نام برای دریافت یارانه به گونه ای بود که چنین نشان داد که غالب مردم نیازمندند.

وی با توصیه به دولت برای قاطعیت بیشتر در جریان هدفمندسازی یارانه ها تصریح کرد: دولت باید این ۴۵ هزار تومان را به جای پرداخت نقدی صرف رونق تولید و اشتغال کند، در این صورت اگر از هر خانواده یک نفر هم مشغول به کار شود، خیلی بهتر از این است که همه اعضای خانوده، ماهانه ۴۵ هزار تومان نقداً دریافت کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه دولت فعلی هم راه دولت قبل را در هدفمندسازی یارانه ها دنبال می کند، گفت: درست این بود که هیچ کس یارانه دریافت نکند، مگر افراد نیازمند، نه اینکه همه یارانه بگیرند مگر عده قلیلی که انصراف می دهند و من به عنوان نماینده مردم و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس این شیوه را قبول ندارم.

وی ادامه داد: دولت باید تعارف را کنار بگذارد؛ مگر نمی گوید که معوقات بانکی بالاست و منابع مالی کشور در جریان مرحله اول هدفمندسازی حیف و میل شده است، پس باید در شیوه آن اصلاحاتی انجام می دادند، اما هیچ اصلاحی صورت نگرفته است.

نماینده مردم فومن و رشت در پایان گفت: شیوه کنونی هدفمندسازی یارانه ها مانند این است که بخواهیم گوشت قربانی را میان همگان توزیع کنیم و در نهایت نیز به هیچ کس چیزی نرسد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار