|
|
کدخبر: ۱۷۳۳۸۰

اجمالی / نمازجمعه تهران

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: به وزرای ارشاد و علوم هشدار می دهم که مبادا در حوزه فرهنگ و اخلاق به دوران اصلاحات برگردیم.

به گزارش خبرنگار سیاسیخبرگزاری فارس، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب امروز نمازجمعه تهران با اشاره به اهمیت و شرافت ماه رجب، همگان را به توجه و اهتمام به این ماه و درس گرفتن از دعاهای وارد در ماه رجب دعوت کرد و گفت: در ایام البیض ماه رجب مردم به ویژه جوانان به اعتکاف می پردازند و ۳روز رسما مهمان خدا در خانه او هستند که امیدواریم خداوند معنویت آن ها به ویژه جوانان را افزون فرماید.

وی زمان و مکان را در اعمال عبادی دارای اهمیت خواند و افزود: ماه رجب نیز از جمله زمان هایی است که اهمیت فراوان دارد و اعمال عبادی در آن از جمله استغفار در سحرگاهان، اعتکاف و خواندن ادعیه وارده در آن شرافتی بیش از ماه های غیر آن دارد.

آیت الله موحدی کرمانی نماز اول وقت، نیکی به پدر و مادر و جهاد در راه خدا را از ارزنده ترین اعمال بنا به توصیه بزرگان دین دانست و گفت: اهمیت نماز اول وقت به قدریست که امامان علیهم السلام جهاد در راه خدا را بعد از آن مطرح کرده اند.

خطیب جمعه این هفته تهران از مضامین دعاهای وارده در ماه رجب را صبر و شکر در پیشگاه خداوند، تبدیل اضطراب به آرامش در نتیجه انس با خدا، دوری از حب دنیا و به سفر آخرت اندیشیدن دانست و همگان را به نگریستن به مضامین این دعاها دعوت کرد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: به وزرای ارشاد و علوم هشدار می دهم که مبادا در حوزه فرهنگ و اخلاق به دوران اصلاحات برگردیم. مبادا مدیرانی که در فتنه ۸۸ نقش اساسی داشتند، مجددا به کار گرفته شوند.

ادامه دارد…

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار