|
|
کدخبر: ۱۷۳۴۴۰

امام جمعه گرگان:

امام جمعه گرگان با بیان اینکه توهین به دولت «نقد» نیست از منتقدان دولت خواست تا انتقادات خود را به صورت شفاف و در فضای مسالمت آمیز بیان کنند.

به گزارشخبرگزاری فارساز گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نمازجمعه این شهر، با اشاره به فرمایشات حضرت علی(ع) در نهج البلاغه اظهار داشت: این کتاب شریف دقیق ترین مسائل امت اسلام را به صورت شیوا و قابل فهم بیان کردند.

وی با اشاره به نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر پیش از اعزام به مصر، افزود: آن حضرت در شرایطی منشور حکومتی خود را اعلام کردند که هیچ حکومتی بر اساس قانون اداره نمی شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان با بیان اینکه یکپارچگی امت اسلامی مهمترین دغدغه حضرت علی(ع) بود، خاطرنشان کرد: آن حضرت با اینکه بعد از رحلت پیامبر حکومت را حق می دانست، اما برای مصالح امت اسلام سکوت کرد.

نورمفیدی ادامه داد: سکوت حضرت علی(ع) در شرایطی بود عده ای بعد از رحلت پیامبر مرتد شده، عده ای دیگر ادعای نبوت کرده و دسته ای دیگر مخالف خلیفه اول بودند.

به گفته وی امام علی(ع) محور وحدت امت اسلام است و در دوران حیات با برکت خود بعد از رحلت پیامبر با همه خلفا همکاری می کرد و به آنها مشورت می داد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شرایط امروز جهان اسلام نسبت به گذشته بسیار سخت است و تمامی دشمنان کمر به نابودی اسلام بسته اند.

نورمفیدی اضافه کرد: دشمنان برای نابودی اسلام دست به انواع توطئه ها همچون آتش زدن قرآن و توهین به پیامبر می زنند تا چهره دین را تخریب کنند.

وی تاکید کرد: مسلمانی که این شرایط را درک نکند و آب به آسیاب دشمن بریزد و پیامبر(ص) و علی(ع) اعتقاد ندارد.

امام جمعه گرگان در ادامه با اشاره به برنامه های دولت در بخش سلامت، گفت: پیش از این مردم ۳۰ تا ۳۵ درصد هزینه های درمان را پرداخت می کردند، اما از این پس این هزینه ها به ۱۰ درصد کاهش می یابد.

نورمفیدی با اشاره به درخواست دولت از مردم برای انصراف از یارانه ها، خاطرنشان کرد: هدف دولت از این درخواست کمک به بخش تولید و سلامت مردم بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه نقد با تخریب متفاوت است، از منتقدان دولت خواست تا انتقادات خود را به صورت شفاف و در فضای مسالمت آمیز بیان کنند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: برگزاری جلسات با هدف جمع کردن مردم و توهین به دولت نقد نیست، بهتر آن است که انصاف را رعایت کرده و بدون زیرسؤال بردن کسی دولت را منصفانه نقد کنید.

انتهای پیام / ۸۳۰۰۳ / غ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار