|
|
کدخبر: ۱۷۳۴۶۸

رئیس سازمان بسیج دانشجویی خبر داد

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر از دانشجویان به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

به گزارشخبرگزاری فارساز زنجان، محمد ودود حیدری بعد از ظهر امروز در دیدار با روسای دانشگاه های استان زنجان اظهار داشت: بسیج دانشجویی یک تشکل دانشجویی است و مقام معظم رهبری اهمیت خاصی به این مجموعه قائل هستند.

وی بسیج دانشجویی را مجموعه ای با روحیه بانشاط و انقلابی دانست و بیان داشت: دانشجویان بسیجی در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و… حضور فعالی دارند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه امروز بسیج دانشجویی در عرصه های مختلف گام های بلندی برداشته است، افزود: امروز جوانان و دانشجویان در معرض مواجه با موضوعات مختلفی قرار می گیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان در کنار تحصیل دانش و وظیفه دانشجویی دغدغه های دیگری دارند، گفت: دانشگاه متولی تحصیل علم جوانان و دانشجویان است و این دانشجویان پس از فارغ التحصیلی نقش های مهمی ایفا می کنند.

حیدری با بیان اینکه مهم ترین و اصلی ترین حلقه، حلقه ای است که در سطح دانشگاه ها شکل می گیرد، تصریح کرد: دیدگاه های مختلفی در حوزه اداره امور دانشگاه ها وجود دارد.

* دانشگاه محلی برای برگزاری کرسی های آزاداندیشی است

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) دانشگاه را کارخانه انسان سازی می دانستند، عنوان کرد: محیط دانشگاه محلی برای برگزاری کرسی های آزاداندیشی است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه باید نگاه منطقی به مقوله فرهنگ و پیشرفت صورت گیرد، تصریح کرد: فرهنگ جزو اجزای لاینفک زندگی است و همه باید برای ارتقای آن تلاش کنند.

این مسئول با بیان اینکه برای تحقق این امر نیاز به عزم ملی همه مردم است، گفت: این برنامه ها با مدیریت جهادی حاصل خواهد شد.

حیدری متذکر شد: برای بهتر شدن شرایط اقتصادی کشورمان باید در مقابل نظام سلطه به ویژه امریکا بایستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی در کنار تشکل دانشجویی وظایف و اقدامات نهادی دیگری نیز بر عهده دارد، اظهار داشت: امروز بسیج دانشجویی در بسیاری از فعالیت ها پیشگام است.

* وجود یک هزار و ۸۰۰ گروه جهادی در دانشگاه های کشور

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۰۰ گروه جهادی در سطح دانشگاه های کشورمان وجود دارد، تصریح کرد: دانشجویان بسیجی با همکاری بسیج سازندگی در اردوهای جهادی با روحیه بسیجی از همه توان خود استفاده می کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر از دانشجویان به اردوهای راهیان نور اعزام شدند، افزود: دانشجویان هر ساله استقبال خوبی از این اردوها و بازدید از مناطق عملیاتی دارند.

حیدری در ادامه به وجود مشکلات در بحثبودجه سازمان بسیج دانشجویی اشاره کرد و اظهار داشت: امروز دانشگاه ها و بسیج دانشجویی تا حدی گرفتار برنامه محوری شده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه محوری باید جای خود را به تاثیرگذاری دهد، افزود: بسیج باید دانشجو محور و برون گرا باشد.

انتهای پیام / ۷۳۰۰۸

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار