|
|
کدخبر: ۱۷۳۵۹۰

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بدهی ۳۶۰۰ میلیارد تومانی بزرگترین شرکت سازه های دریایی ایران به بانک ها و بورس و بدهی ۵۰ میلیون دلاری این شرکت به بیمه خبر داد.

موسی احمدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به حضور معاون حقوقی قرارگاه خاتم الانبیا و هیات اجرایی شرکت صدرا در کمیسیون انرژی برای بررسی وضعیت این شرکت در خصوص بدهی های شرکت صدرا گفت: شرکت صدرا چندی پیش از سوی قرارگاه خاتم به بخش خصوصی و یک فرد واگذار شده است این شرکت قبل از این واگذاری متعلق به سازمان گسترش و نوسازی بوده و هم زمان ۷۳ درصد از سهام این شرکت متعلق به بانک ملی بوده که به قرارگاه خاتم واگذار می شود.

نماینده مردم عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت صدرا در حال حاضر ۱۶۰۰ میلیارد تومان به بانک ها بدهکار است و ۲۰۰۰ میلیارد تومان به اشخاص و بورس بدهکار است.

وی گفت: در حال حاضر این شرکت از طریق هیئت اجرایی اداره می شود و هیئت مدیره ندارد، دولت دهم مصوباتی در خصوص استمهال بدهی این شرکت داشته اما دولت جدید هیچ یک از این مصوبات را قبول نکرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مصوباتی که دولت دهم در خصوص این شرکت داشته به صورت شفاهی بوده و دولت جدید ان ها را قبول ندارد.

وی اظهار داشت: سه پروزه وزارت نفت به این شرکت واگذار شده و مقرر است که تاپ سایت فاز های ۱۷ و ۱۸ پارش جنوبی توسط این شرکت ساخته شود.

احمدی افزود: این شرکت به مالیات و دارایی و بیمه بدهکار است و رقم بدهی شان به بیمه ۵۰ میلیون دلار است.

وی یاد آور شد: هیات اجرایی این شرکت درخواست دارند که هیات وزیران ۳ سال بدهی ها را استمهال کرده و ۵ سال نیز تقسیط کند، علاوه بر این درخواست تبدیل جزیره صدرا به منطقه آزاد برای حل مشکلاتشان را نیز دارند.

عضو کمیسیون انرژی گفت: معاون حقوقی قرار گاه خاتم نیز مدعی بود که تمام تلاششان را برای حل مشکلات این شرکت انجام داده اند اما متاسفانه مشکلات حل نشده است.

وی یادآور شد: علاوه بر این قرار است این شرکت برای فاز ۱۳ و ۱۴ پارس جنوبی ۴ جکت ساخته و ۴ عرشه و خط لوله بین عرشه ها و پالایشگاه ایجاد کنند که حدود ۶۰ درصداین پروژه اجرا شده است، در فاز ۲۲ و ۲۴ هم بنابوده ۴ جکت و ۴ عرشه و خطوط لوله توسط این شرکت ساخته شود که علی رغم دریافت ۱ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان پول هنوز کار تمام نشده ۶۰ درصد کار انجام شده و شرکت ملی نفت ۶۷ درصد مبلغ قرارداد را به این شرکت پرداخته است.

احمدی اضافه کرد: قرارگاه اعلام کرد زمانی که این شرکت به سپاه واگذار شده بدهی زیادی داشته و دولت قبل این شرکت را به قرارگاه واگذار کرد تا مشکلاتش حل شود اما قرارگاه خاتم نیز نتوانست مشکلات این شرکت را حل کند بنابر این شرکت به یک فرد واگذار شد.

به گزارش مهر این شرکت از بزرگترین شرکت های ساخت سازه های دریایی در ایران است. سال گذشته این شرکت افراماکس بزرگترین شناور نفتکش در خاورمیانه را ساخته است. در حال حاضر این شرکت با مشکلات متعددی برای تامین حقوق و دستمزد کارگرانش رو به رو است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار