|
|
کدخبر: ۱۷۳۶۳۴

اجمالی / لاریجانی در همایش نخبگان و جلوه های خودباوری:

رئیس مجلس گفت: یکی از موفقیت های برجسته انقلاب اسلامی تاسیس نهاد هایی مطابق با مختصات بومی کشور نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز(شنبه) در همایش نخبگان و جلوه های خودباوری که در محل کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از موفقیت های برجسته انقلاب اسلامی تاسیس نهاده هایی مطابق با مختصات بومی کشور بود، گفت: وقتی وظیفه ای در این خصوص حس شد از مختصات فرهنگ بومی استفاده کرده و با پرهیز از کلیشه ای و تقلیدی عمل کردن، نهادی همچون کمیته امداد راه اندازی شد.

وی با تاکید بر اینکه موسسین کمیته امداد بنابر احساس وظیفه و نه کسب درآمد به میدان آمدند، اظهار کرد: موسسان فهمیدند که اگر بخواهند عدالت را تحقق بخشند باید کمبودهای مادی را مرتفع کنند تا استعدادها شکوفا شود.

لاریجانی در ادامه با اشاره به توفیقات متعدد کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در کشور استعدادهای مختلفی وجود داشت که باید در جایی کشف می شد.

وی فراهم کردن زمینه های اشتغال برای افراد تحت پوشش کمیته امداد را یادآور شد و تصریح کرد: البته اگر کمک های بیشتری به این نهاد می شد میزان اشتغالزایی بیشتر بود.

وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری بیشتر دولت از ظرفیت کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امروز ما حجم زیادی از منابع را به یارانه اختصاص می دهیم که می توان این منابع را به امور مصرفی اختصاص داد که در نتیجه تورم زیاد می شود و نیز می توان آن را به سمت تولید حرکت داد تا سرمایه ای برای افراد شده و نیازمند این نباشند که با دریافت پول زندگی کنند؛ کمیته امداد می تواند این قدم را بردارد چون هم مورد اعتماد مردم است و هم از این گونه تجربیات داشته است.

ادامه دارد…

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار