|
|
کدخبر: ۱۷۳۷۳۵

ترقی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت باید محکم بر روی گزینه پیشنهادی خود در سازمان ملل متحد پافشاری کند و فرد دیگری را معرفی نکند.

حمید رضا ترقی رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری تسنیم، با اشاره به کارشکنی آمریکا در زمینه صدور ویزا برای حمید ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل، گفت: طبیعتا پذیرش نظر آمریکا تسلیم شدن در برابر اقدام غیرقانونی آن ها است. بنابراین دولت باید محکم قوانین بین المللی را دنبال و پیگیری کند.

وی افزود: دولت نباید اجازه دهد باب اعمال نظر آمریکا در خصوص نماینده ایران در سازمان ملل باز شود، چرا که اگر ایران به این موضوع تن دهد، احتمال می رود این تخلف به سایر نمایندگان معرفی شده کشورهای دیگر هم کشیده شود.

رئیس مرکزی بین الملل حزب موتلفه تاکید کرد: آمریکا با کارشکنی هایی که اعمال کرده، می خواهد خواست خود را بر سازمان ملل تحمیل کند و ایران نباید زیر بار این تحمیل برود.

ترقی با اشاره به اینکه دولت باید بر معرفی ابوطالبی به سازمان ملل اصرار و سماجت کند، اظهارداشت: نباید ایران تن به درخواست آمریکا بدهد، به همین جهت باید محکم بر روی گزینه پیشنهادی خود تاکید و از طریق سازمان ملل موضوع را پیگیری کند.

وی اضافه کرد: تصویب کنگره آمریکا مبنی بر عدم حضور ابوطالبی در آمریکا حاکی از یک جانبه گری این کشور است و ایران باید نسبت به این اقدام شکایت کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار