|
|
کدخبر: ۱۷۳۸۴۷

سردار نقدی در اختتامیه بیست و سومین دوره مسابقات قرآن بسیج:

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه قرآن افکار متحجر و منحرف را رسوا می کند، گفت: مبارزه با ظالمان سخن قرآن است و اسلام بدون مبارزه با استکبار یک اسلام من درآوردی و به فرموده امام اسلام آمریکایی است.

به گزارشخبرگزاری فارساز گرگان، محمدرضا نقدی امروز در آئین اختتامیه بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج که در اردوگاه صالحین شیرآباد خان ببین در حال برگزار است، اظهارداشت: اگر امروز پرچم قرآن در احتزاز است این موهبت مدیون ایثار شهدا و ایثارگران است.

وی تصریح کرد: روزگاری در کشور مسلمین، داشتن قرآن مترجم و تفسیر برای جوانان و دانشجویان جرم بود و آنها را بخاطر داشتن این کتاب زندانی و مجازات می کردند اما امروز در گوشه گوشه کشورمان، کرسی های تفسیر قرآن، قرائت و حفظ این کتاب الهی برپاست.

وی با بیان اینکه راه شهدا باید تداوم پیدا کند، افزود: شهید مولوی جنگیزه ای، فوزیه شیردل و مالکوم شباز بعنوان شهدای امسال معرفی شدند که این شهیدان به جرم حب به اهل بیت(ع)، ولایت و ارتباط با مومنان به شهادت رسیدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: باید یاد و نام پرچمداران قرآن که در کشورهای مختلف دنیا برای اعتلای قران و دوام ذکر الهی حرکت می کنند زنده نگه داشته شود.

نقدی با اشاره به فرمایشات امام جواد(ع) گفت: نعمتی که شکرگذاری نشود مانند گناهی است که بخشیده نمی شود، نعمت شهادت و ایثار رمز پیروزی کشورمان است.

وی با تاکید بر اینکه قران بالاترین مخلوق پروردگار است، ابراز داشت: قران میان ما محجور است آنقدر که پیامبر(ص) در روز قیامت از دست ما شکایت خواهد کرد، محجوریت قران در خواندن، قرائت وعمل به دستورات الهی است.

وی با بیان اینکه قرائت قرآن یک تکلیف و نیاز شرعی است، یادآور شد: ارتباط با خدا در قرائت کلام وحی است؛ حفظ و قرائت لازم اما کافی نیست همانطور که مقام معظم رهبری بارها فرمودند که ذکر قرائت قرآن باید مقدمه تفکر و تدبر باشد.

وی تدبر در قران ۱۷ بار یاد شده و عمل به دستورات الهی ۳۵۴ بار و انجام عمل صالح ۶۵ بار اشاره شده است که نشان از اهمیت این کتاب الهی دارد.

نقدی با بیان اینکه تذبر و تفکر در قرآن باید مقدمه عمل به دستورات الهی باشد، گفت: ایمان توأم با عمل صالح یک ضرورت اساسی است که باید در تمام شئون زندگی به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه قران کتاب زندگی و پاسخگوی همه سوالات است، ابراز داشت: ابهاماتی که امروز در جوامع وجود دارد و شبهه پراکنی هایی می شود باید با قرآن پاسخ داد و در عرصه سیاست، اقتصاد، فناوری و فرهنگ قران باید بعنوان راهنما قرار بگیرد.

نقدی با تأکید بر اینکه هر موضعی را باید با قران سنجید، گفت: برخی بر این باورند اگر ما با قدرت ها کنار بیاییم و میل به کشورها کنیم، راحت خواهیم بود در حالیکه قرآن عذاب را پیش بینی کرده است.

وی ادامه داد: رژیم طاغوت که با شرق و غرب ساخته بود و آمریکا شوروی و چین از این رژیم حمایت می کردند، نتیجه اش برای ایران جز بی سوادی، فقر، ذلت و خواری چیز دیگری نبود.

نقدی ادامه داد برخی می گویند ما باید کشور خودمان را آباد کنیم و به غزه و لبنان کاری نداشته باشیم اما قرآن می فرماید در برابر کسانی که سرزمینشان اشغال شده است باید جنگید.

وی افزود: این افراد می گویند حرف تند نزنید، دشنام به سران آنها ندهید، به مقدسات آنها توهین نکنید اما منظور قرآن در این زمینه با شاهان ظالم و ستمگر و رئیس جمهوری های تحمیلی جنایتکار فاسدی که هیچ محبوبیتی در بین مردم خود ندارند، نیست. به فرموده قرآن دشنام گرچه خوب نیست ولی نه برای کسانی که در حق آنها ظلم شده است، خداوند دوست دارد که انسان فریاد بزند و ظالم ستمگر غاصب رادشنام دهد.

وی با تاکید بر اینکه قران تمام افکار متحجر و منحرف را رسوا می کند، گفت: مبارزه با ظالمان سخن قران است و اسلام بدون مبارزه با استکبار یک اسلام من درآوردی و یک اسلام آمریکاییست.

نقدیبا اشاره به اینکه قرائت و حفظ قران باید مقدمهع عمل باشد گفت: قران یک معیار و شاخص است که این شاخص ها بید در صحنه عمل آورده شوند.

انتهای پیام / ۸۳۰۰۱ / س۴۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار