|
|
کدخبر: ۱۷۳۹۰۳

کاردار خبر داد

خبرگزاری تسنیم: معاون دانشجویی دانشگاه آزاد با اشاره به برخی از خدمات این دانشگاه به دانشجویان از آغاز فرایند نقل و انتقالات دانشجویان از ۱۵ تیر ماه در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، سعید کاردار معاون دانشجویی دانشگاه آزاد صبح امروز در نشست خبری این دانشگاه اظهار داشت: دانشجویان دانشگاه آزاد تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

وی با اشاره به جزئیات این بیمه گفت: بخشنامه این بیمه از ۳۰ اردیبهشت ماه به واحدها ابلاغ می شود و هر دانشجویی که مایل به استفاده از این بیمه باشد می تواند تحت پوشش این بیمه قرار گیرد، برای استفاده از این خدمات لازم است دانشجویان اطلاعات خود را به صورت اینترنتی به دانشگاه ارسال کرده تا در لیست بیمه سلامت قرار گیرند.

کاردار با تاکید بر اینکه همه دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند از این بیمه استفاده کنند و استفاده آن برای کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد بلامانع است، یادآور شد: خدمات این بیمه شامل تمام بیمارستان های دولتی می شود و دانشجویان فاقد دفترچه بیمه نیز می توانند تحت پوشش رایگان این بیمه قرار بگیرند.

وی با اشاره به خدمات بیمه تکمیلی نیز تصریح کرد: بیمه تکمیلی، مکمل بیمه سلامت است و دانشجویانی که نتوانند هزینه بیمه تکمیلی را پرداخت کنند، می توانند از وام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم استفاده کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد در ادامه گفت: برای بیمه تکمیلی دو پکیج ۵ هزار و ۲۰۰ و ۸ هزار و ۳۰۰ تومانی به صورت ماهانه برای دانشجویان در صورت تمایل ارائه می شود البته دانشگاه آزاد پکیج دیگری را نیز به آنها اضافه می کند تا خدمات درمانی مورد نیاز دانشجویان در قالب آن ارائه شود.

کاردار در ادامه با اشاره به وام های دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: سال گذشته از طریق صندوق رفاه وزارت علوم ۸۰ میلیارد تومان وام شهریه به دانشجویان این دانشگاه تعلق گرفت و صندوق رفاه دانشگاه آزاد نیز ۲۴۰ میلیارد تومان وام به دانشجویان اختصاص داد، در مجموع ۲۵ درصد کل دانشجویان دانشگاه آزاد، سال گذشته وام دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه وام های دانشجویی دانشگاه آزاد طبق روال گذشته ارائه می شود، افزود: در حال حاضر میزان وام ها و تسهیلات صندوق رفاه دانشگاه آزاد تغییری نداشته است، برنامه داریم منابع این صندوق را تقویت کنیم تا دانشجویان بیشتری بتوانند وام دریافت کنند، امیدواریم تا اوایل مهرماه، آیین نامه وام و خدمات دانشجویی دانشگاه آزاد متفاوت شود.

کاردار با اشاره به پرداخت وام به دانشجویان ترم اولی از ترم آینده تحصیلی در دانشگاه آزاد گفت: دانشجویان ترم اولی این دانشگاه می توانند از وام کوتاه مدت دانشگاه آزاد در ترم نخست سال تحصیلی خود استفاده کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد همچنین به دیگر خدمات دانشگاه آزاد به دانشجویان در زمینه وسایل کمک آموزشی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد به دانشجویان خدماتی را برای اعطای کامپیوتر، لپ تاپ و آی پد انجام می دهد و بر این اساس این خدمات تا قبل از آغاز سال تحصیلی آینده از طریق همکاری با شرکت های ارائه دهنده لوازم کامپیوتر و لپ تاپ اجرایی می شود، هم اکنون در حال مذاکره با برخی از شرکت ها در این زمینه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه این خدمات به شکل اقساط به دانشجویان تعلق می گیرد، اضافه کرد: در مرحله اول این کالاها به دانشجویان نخبه، رتبه های اول، خانواده های ایثارگر ارائه می شود و البته ارائه این کالاها در مقاطع مختلف متفاوت است.

کاردار همچنین به مسئله نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: آیین نامه جدید نقل و انتقالی و میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد، تدوین و ابلاغ شده است؛ بر اساس این آیین نامه، سامانه نقل و انتقال تعریف شده است و از ۱۴ تیرماه لینک این سامانه در سایت دانشگاه آزاد قرار داده می شود.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد به جزئیات این امر اشاره کرد و گفت: دانشجویان طی روزهای ۱۵ تا ۳۰ تیرماه می توانند با فعال کردن یک لینک در این دانشگاه که صرفا برای ترم نخست انجام می پذیرد نسبت به این مساله اقدام کنند.

ارائه وسایل کمک آموزشی به دانشجویان دانشگاه آزاد

کاردار با اشاره به اینکه سامانه ای کردن نقل و انتقال دانشجویان باعثکوتاه شدن دست دلالان در این زمینه می شود گفت: تلاش می کنیم با اتخاذ این سیاست ها دست دلالان و واسطه گران در زمینه نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد کوتاه شود.

وی افزود: با توجه به آیین نامه میهمان و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد تلاش شده است در این فرآیند مسئله سلیقه ای بودن نقل و انتقالات حذف شده به گونه ای که همه واحدهای دانشگاه آزاد را موظف کرده ایم نسبت به این امر شفاف سازی کرده و اعلام کنند که در چند کد رشته محل و چه میزان دانشجوی انتقالی می پذیرند.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد در پایان در خصوص طرح الکترونیکی کردن کارت های دانشجویی دانشجویان دانشگاه آزاد نیز گفت: این مسئله از واحد تهران شمال آغاز شده و تا قبل از شروع ترم جدید تحصیلی برای همه واحدهای دانشگاه آزاد عملیاتی می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار