|
|
کدخبر: ۱۷۳۹۶۸

علی لاریجانی با رئیس مجلس اسلوونی دیدار کرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس اسلوونی گفت: ما بر اهمیت سیاسی و اقتصادی ایران در جهان واقف هستیم و به همین دلیل در سفرم به ایران یک هیئت اقتصادی قوی برای ایجاد زمینه های همکاری اقتصادی به همراه دارم.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با رئیس مجلس کشور اسلوونی دیدار و گفت وگو کرد.

لاریجانی پس از این دیدار با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اینکه رئیس محترم مجلس اسلوونی و هیئت همراه وی دعوت ما را پذیرفتند و در رأس یک هیئت پارلمانی و تجاری به ایران آمدند خوشحالیم.

وی ادامه داد: کشور اسلوونی یک تاریخ طولانی در روابط با ایران داشته است و امروز هم گفت وگوهای خوبی در زمینه همکاری های پارلمانی و اقتصادی با یکدیگر داشتیم.

رئیس مجلس همچنین گفت: در این گفت وگوها بر روی زمینه های متنوعی که می شود همکاری های تجاری بین ایران و اسلوونی صورت گیرد، صحبت شد و از نظر ایران زمینه های این پیشنهادات قابل قبول است و امکان همکاری وجود دارد.

لاریجانی با بیان اینکه رئیس مجلس اسلوونی با مسئولین و وزرای اقتصادی نیز مذاکراتی خواهد داشت، ابراز امیدواری کرد که سفر وی به ایران سفر موفقی باشد و زمینه های همکاری برای گسترش روابط دوجانبه بیش از پیش افزایش یابد.

در ادامه رئیس مجلس اسلوونی نیز با تشکر از رئیس مجلس ایران گفت: از اینکه این ملاقات در جمهوری اسلامی ایران و در بالاترین سطح در حال انجام است تشکر می کنم.

وی ادامه داد: اهمیت پارلمان ها در همکاری ها کشورها مهم است چرا که پارلمان نماینده مردم است و مردم از افراد پارلمانی خود انتظار دارند که بتوانند همکاری ها را در زمینه های مختلف بوجود آورند.

رئیس مجلس اسلوونی با تأکید بر اینکه ما بر اهمیت سیاسی و اقتصادی ایران در جهان واقف هستیم، تصریح کرد: به همین دلیل در سفر به ایران هیئت اقتصادی قوی همراه من هستند و امروز کنفرانس تجاری در اتاق بازرگانی انجام شد که بنده هم حضور داشتم و دیدم استقبال شرکت های ایرانی بسیار زیاد است.

وی افزود: البته اسلوونی کشور کوچکی است اما موقعیت جغرافیایی اسلوونی در اروپای مرکزی می تواند موقعیت خوبی را برای شرکتهای ایرانی بوجود آورد..

رئیس مجلس اسلوونی در پایان گفت: از رئیس مجلس تشکر می کنم که ملاقات هایی در این سطح انجام شد و امیدوارم با نتایج مثبتی به کشورم باز گردم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار