|
|
کدخبر: ۱۷۴۱۰۳

معاون وزیر علوم:

خبرگزاری تسنیم: معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: با فن آفرینی هم فرهنگ متحول می شود و هم ارتباط منطقه ای و اقتدار ملی حفظ می شود.

به گزارش گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با بیان اینکه جهت گیری کشور به سمت فعالیت های ارزشمند و افتخارآمیز است، گفت: در این مسیر باید کاری نوین و مبتکرانه انجام شود و سیاست، اقتصاد و سایر علوم به سمت تکیه بر اصل دانش بنیان شدن برود.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان با الگوهای کلیشه ای به توفیقاتی در زمینه های گوناگون دست یافت، ادامه داد: در اتخاذ این مسیر هم باید خلاقیت داشت و هم باید روش های مختلفی را که با شرایط جدید کشور هماهنگ است، دنبال کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به جشنواره های گوناگون کشوری، تصریح کرد: جشنواره های علمی همچون خوارزمی و فارابی نیز در کشور برگزار می شود، اما جشنواره شیخ بهایی در توسعه کشور نقش بهتری می تواند ایفا کند زیرا مسئولان و رهبران نظام به دنبال پیشرفت فن آفرینی برای نظام هستند.

احمدی با تاکید بر اینکه فن آفرینی از عوامل حفظ نظام است، گفت: اگر مردم و سرمایه گذاران بخواهند در مسیر حفظ نظام نقش آفرینی کنند به جز این راه، راهی نیست.

وی با اشاره به اینکه با فن آفرینی هم فرهنگ متحول می شود و هم ارتباط منطقه ای و اقتدار ملی حفظ می شود، گفت: مسائل محیط زیست و نیروی انسانی به هم پیوسته است و به دنبال این هستیم که با عزم ملی و مدیریت جهادی آن را محقق کنیم.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با تاکید بر قوانین کافی برای تحقق اهداف ملی، اظهار داشت: تنها مشکلی که داریم اجرای قوانین است و یکی از افتخارات ما این است که قانون و ظرفیت نیروی انسانی لازم را داریم.

وی با اشاره به اینکه کار و حضور فعالی در منطقه داریم، افزود: یک دهه برای اهداف خود تلاش کرده ایم و بنابراین باید با تمام نیرو به جلو پیش برویم.

احمدی با تاکید بر کار و تلاش، خاطرنشان کرد: توجه به زیرساخت ها، نیروی انسانی، فرهنگ سازی و تعمیق ابعاد فرهنگی از جمله کارهایی است که باید انجام دهیم و باید به همه دستگاه ها امید و آگاهی دهیم که می توانیم به اهداف خود برسیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار