|
|
کدخبر: ۱۷۴۱۲۶

لاریجانی در دیدار رئیس مجلس اسلوونی:

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه روابط تجاری و اقتصادی خود آمادگی انتقال گاز به کشورهای اروپایی از جمله اسلوونی را دارد.

به گزارش گروه پارلمانیخبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار " یانکو وبر " رئیس مجلس اسلوونی با اشاره به سابقه روابط خوب دو کشور، گفت: نگاه مثبتی در جمهوری اسلامی ایران برای رشد و گسترش ارتباطات در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی به ویژه روابط پارلمانی با اسلوونی وجود دارد که بستر مناسبی برای افزایش مراودات فی مابین است.

وی با تأکید بر ظرفیت های فراوان اقتصادی در ایران و اسلوونی، افزود: هیچ مانعی برای توسعه مناسبات صنعتی و تجاری میان دو کشور وجود ندارد و بایستی با فعال کردن بخش های خصوصی و آشنایی آنها با توانمندی های یکدیگر به افزایش سطح مراودات فی مابین کمک کرد.

رئیس مجلس مذاکرات ۱ + ۵ با جمهوری اسلامی ایران را فرصت خوبی برای کشورهای اروپایی دانست و تأکید کرد: اگر کشورهای عضو ۱ + ۵ رفتار معقولی در مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران داشته باشند، این روند می تواند به توسعه مراودات اقتصادی و تجاری طرفین منجر شود.

لاریجانی در پایان ضمن اعلام آمادگی کشورمان برای انتقال خط لوله گاز به اروپا، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه روابط تجاری و اقتصادی خود آمادگی انتقال گاز به کشورهای اروپایی از جمله اسلوونی را دارد.

" یانکو وبر ": ایران و اسلوونی دو کشور با ثبات در اروپای مرکزی و خاورمیانه هستند

در ادامه این دیدار " یانکو وبر " رئیس مجلس اسلوونی، ایران را کشوری امن و با ثبات در منطقه دانست و گفت: اسلوونی و ایران به عنوان دو کشور با ثبات در اروپای مرکزی و خاورمیانه هستند و همکاری های مشترک اقتصادی و تجاری بین آنها می تواند به توسعه تبادلات سیاسی و بازرگانی کمک کند.

وی بر حمایت پارلمان و دولت اسلوونی در جهت رشد و توسعه مناسبات در بخش های انرژی، فناوری اطلاعات(IT) و فولاد با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

رئیس مجلس اسلوونی در پایان، سفر هیئت پارلمانی اسلوونی به همراهی تعدادی از تجار آن کشور به تهران را فرصتی مناسب برای آشنایی بخش های اقتصادی و صنعتی با شرکای ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: رفت و آمد و تبادل هیئت های پارلمانی می تواند به گسترش تبادلات در عرصه های مختلف کمک کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار