|
|
کدخبر: ۱۷۴۱۳۶

جلالی در تبیین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی:

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: همکاری و هماهنگی دستگاه های مختلف در حوزه اقتصاد مقاومتی باید افزایش یابد تا از موازی کاری در این زمینه جلوگیری شود.

به گزارش گروه پارلمانیخبرگزاری تسنیم، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در ادامه سلسله نشست های تبیین راهکارهای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که در این مرکز برگزار شد، در سخنانی با تبریک ولادت حضرت جواد الائمه(ع)، برنامه ریزی جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را لازمه تعیین استراتژی های حرکتی آینده ایران دانست و گفت: نگاه دستگاه های مختلف به موضوع اقتصاد مقاومتی باید به صورت فرابخشی بوده و تنها به همان مجموعه محدود نشود.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی تنها مختص به سال گذشته یا سال جاری نیست و باید با عزمی جدی و مدیریتی جهادی در کنار برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت، زمینه های تحقق آن فراهم شود.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با تأکید بر لزوم هماهنگی در بین نهادها و دستگاه های مختلف در زمینه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: همکاری و هماهنگی دستگاه های مختلف در حوزه اقتصاد مقاومتی باید افزایش یابد تا از موازی کاری در این زمینه جلوگیری شود.

جلالی با اشاره به وظایف مجلس در حوزه تقنین و نظارت، یادآور شد: در حوزه وظایف قوه مقننه در مسیر تحقق سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی باید براساس بندهای این سیاست قوانین در بخش های مختلف بررسی و تفکیک شده تا خلاء های قانونی، قوانین معارض و نقص در اجرای قوانین مصوب مشخص شود.

وی درباره لزوم استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان، گفت: مرکز پژوهش های مجلس نیز باید تلاش کند تا در تبیین راهکارهای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی از نظرات علمی و پژوهشی همه کارشناسان و متخصصان استفاده شود.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در مورد اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه به آن، تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی باید به ستون اصلی و زیربنای اقتصاد ایران تبدیل شود و تلاش های ویژه ای در این حوزه صورت گیرد.

جلالی با اشاره به تشکیل دبیرخانه ویژه ای در این مرکز درباره اقتصاد مقاومتی، گفت: این دبیرخانه باید با همکاری های دیگر دستگاه ها اقداماتی را در جهت هماهنگی های بیشتر برای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی فراهم آورد.

در ادامه این نشست معاونان و مدیران دفاتر مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، نظرات و دیدگاه های خود درباره بررسی راهکارهای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را بیان و توضیحاتی در مورد اقدامات انجام گرفته در این مرکز در حوزه اقتصاد مقاومتی ارائه کردند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار