|
|
کدخبر: ۱۷۴۱۷۵

کوثری در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دستگاه دیپلماسی باید بر معرفی ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل پافشاری کند.

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه قطعا موضع گیری آمریکا در خصوص ممنوعیت ورود ابوطالبی به خاک این کشور، یک موضع گیری سیاسی است، گفت: درست است که مقر سازمان ملل در خاک آمریکا واقع شده، اما این سازمان ملل است که صلاحیت اظهارنظر در این رابطه را دارد؛ نه آمریکایی ها.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: دستگاه دیپلماسی باید برای یک بار هم که شده، تکلیف خود را با سازمان ملل روشن کند و از این نهاد بین المللی بخواهد که موضع خود را در قبال ایران مشخص نماید.

کوثری تصریح کرد: این برداشت درستی نیست که به دلیل قرار داشتن سازمان ملل در خاک آمریکا، دولت این کشور بخواهد نماینده ایران را مورد تایید قرار دهد. مگر قرار است آقای ابوطالبی به عنوان سفیر ایران در واشنگتن به آمریکا برود؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: اعلام نظر درباره این موضوع در صلاحیت سازمان ملل است و این نهاد بین المللی باید تشخیص دهد که نماینده معرفی شده از سوی ایران مناسب است یا خیر.

وی با اشاره به اینکه پافشاری دستگاه دیپلماسی و وزارت امورخارجه بر این موضوع، عزت ملی ایرانیان را حفظ می کند، گفت: ضروری است دولت و دستگاه دیپلماسی بر این موضوع پافشاری کند تا موضوع مشخص شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار