|
|
کدخبر: ۱۷۴۱۸۶

جوکار در گفت و گو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: براساس آئین نامه داخلی سازمان ملل، آنها ملزم به صدور ویزا به نمایندگان کشورها هستند.

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه دولت و وزارت امورخارجه باید بر معرفی حمید ابوطالبی به عنوان تنها نماینده ایران در سازمان ملل پافشاری کنند، گفت: این نگرانی وجود دارد که اگر در برابر این خواسته آمریکا کوتاه بیاییم، آنها خواسته های نامشروع دیگری را در آینده داشته باشند.

وی افزود: سازمان ملل سازمان مستقلی است و اساسا آمریکایی ها حق دخالت در امور داخلی کشورها را ندارند و براساس آئین نامه داخلی سازمان ملل، آنها ملزم به صدور ویزا به نمایندگان کشورها هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت باید از طریق راهکارهای قانونی آمریکا را ملزم به صدور ویزا به حمید ابوطالبی کند، اظهار داشت: اگر در معرفی ابوطالبی پافشاری داشته باشیم قطعا نتایج مثبتی برای جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد خورد و علاوه بر اینکه آمریکا در عرصه بین المللی محکوم خواهد شد، تاثیر مثبتی نیز بر افکارعمومی دنیا در مصر بودن جمهوری اسلامی ایران در حفظ منافع اش در پی خواهد داشت.

جوکار خاطرنشان کرد: اساسا کوتاه آمدن در برابر این خواسته آمریکا پذیرفتن قلدری آمریکا در عرصه های بین المللی است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار