|
|
کدخبر: ۱۷۴۲۵۵

با حضور رئیس جمهور؛

مراسم راه اندازی و بهره برداری از سه دستاورد سازمان انرژی اتمی در حوزه سلامت با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم راه اندازی و بهره برداری از سه دستاورد سازمان انرژی اتمی در حوزه سلامت با حضور حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در سازمان انرژی اتمی دقایقی پیش آغاز شد.

در این مراسم قرار است رئیس جمهور از سه دستاورد سازمان انرژی اتمی در حوزه سلامت بهره برداری کند.

بنا بر این گزارش با توجه به بخش کلیدی ماشین های سانتریفیوژ در تولید انواع محصولات دارویی مانند واکسن های انسانی و دامنی نیاز است تا تولید در شرایط مطمئن قابل کنترل و انعطاف پذیر انجام گیرد لذا در علم توسعه تکنولوژی ماشین های سانتریفیوژ کنترل مکانیزه نمودن همزمان پارامترهای تاثیرگذار بر عملکرد ماشین از اهمیت شایانی برخوردار بوده و از بزرگترین دستاوردهای آن مواردی نظیر افزایش راندمان، امکان ایجاد قابلیت های فنی مختلف و ایمنی بالاتر می باشد. بدین منظور برای کنترل عملکرد بهینه و پایش وضعیت ماشین حسگرهایی نظیر اندازه گیری میزان ضربه، شتاب و دما مطابق با طراحی در نقاط مختلف ماشین نصب شده است و اطلاعات این سانسورها به پردازه مرکزی ارسال می گردد.

توسعه روزافزون صنعت واکسن و دارو به خصوص داروهای نوترکیب نیازمند استفاده از تجهیزات خاص با تکنولوژی بالا می باشد و دستگاه های سانتریفیوژ یکی از تجهیزات اساسی در تولید داروهای نوترکیب و فرآورده های بیوتکنولوژی است که در مراحل اولیه جداسازی و خالص سازی مورد استفاده قرار می گیرد. لذا در این مراسم از سانتریفیوژ لوله ای، سامانه پایش پرتوهای فرابنفش و سامانه ملی پرتودهی چند منظوره گاما(مرکز بناب) بهره برداری خواهد شد.

سانتریفیوژ لوله ای(نیوگولار) تولید واکسن های نوترکیب انسان و دام، سامانه پایش پرتوهای فرابنفش(UV) و سامانه ملی پرتودهی چند منظوره گاما - مرکز بناب که از طریق ویدئوکنفرانس بهره برداری می شود سه دستاورد مهم هسته ای کشور است که تا دقایقی دیگر رونمایی می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار