|
|
کدخبر: ۱۷۴۲۸۲

با رای نمایندگان مجلس

خبرگزاری تسنیم: نمایندگان مجلس طرح یک فوریتی تعیین تکلیف دوره های آموزشی تربیت به ورز را رد کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان کلیات طرح یک فوریتی تعیین تکلیف دوره های آموزشی تربیت به ورز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مورد بررسی قرار دادند.

وکلای ملت در ادامه با ۹۸ رأی موافق، ۸۹ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن علنی پارلمانی، کلیات این طرح را رد کردند.

پیش از این نیز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی این طرح را مورد بررسی قرار داده بود و به دلیل مغایرت با احکام قانون مدیریت خدمات کشوری، اصل ۷۵ قانون اساسی و مغایرت با اختیارات تفویضی مجلس به هیئت وزیران، این طرح را رد کرده بود.

براساس این طرح دولت موظف می شد که دو سال دوره آموزشی به ورزان را به عنوان سنوات خدمتی آنها اضافه و در زمان بازنشستگی منظور کند.

در جریان بررسی کلیات این طرح غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار وسخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در اخطاری با استناد به اصل ۷۵ قانون اساسی اظهار داشت: این موضوع در بودجه سال ۹۳ منظور شده بود و به دلیل بی عدالتی، تبعیض و خارج از شمول بودن دوبار توسط شورای نگهبان رد شد.

وی ادامه داد: همچنین این طرح مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی و قانون مدیریت خدمات کشوری است.

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس نیز با وارد دانستن این اخطار گفت: در این طرح باید منبع درآمدی برای این موضوع پیش بینی می شد و مجلس نمی تواند دولت را ملزم به تحمیل بار مالی کند بنابراین اخطار را وارد می دانم و از نمایندگان می خواهم نظر خود را درباره این اخطار بیان کنند.

در ادامه، بهارستان نشینان با ۱۰۹ رأی موافق، ۶۹ رأی مخالف و ۱۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در صحن علنی این اخطار را وارد ندانستند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار