|
|
کدخبر: ۱۷۴۳۴۱

سازمان بسیج اساتید خطاب به نمایندگان:

خبرگزاری تسنیم: سازمان بسیج اساتید کشور در نامه ای به ریاست و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دغدغه های خود را نسبت به روند فعلی مذاکرات هسته ای اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، سازمان بسیج اساتید کشور در نامه ای به ریاست و نمایندگان مجلس شورای اسلامی دغدغه های خود را نسبت به روند فعلی مذاکرات هسته ای اعلام کرد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ریاست، هیئت رئیسه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

اگرچه اطمینان داریم که نمایندگان غیرتمند ملت مسلمان و قهرمان ایران اجازه نخواهند داد که در توافق نامه نهایی ژنو به استقلال این کشور که برای به دست آوردن و حفظ آن ۳۵ سال است که مردم مسلمان ایران از هرگونه تلاش و ایثاری دریغ نکردند و بهترین عزیزان خود را در این راه تقدیم کرده اند، آسیبی وارد گردد، اما آنچه در متن و حاشیه توافق اولیه ژنو گذشت این سازمان که نماینده خیل عظیم اساتید بسیجی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور است را بر آن داشت تا نکاتی جهت استحضار هیئت رئیسه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی متذکر گردد:

۱. توافق نامه اولیه ژنو و مباحثو حاشیه های بعدی به خصوص اعلام رسمی پذیرفته شدن حق غنی سازی از سوی ۱ + ۵ در نامه رئیس جمهور محترم به مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و همچنین به کار گرفتن الفاظ و اصطلاحات کش دار دراین توافق نامه و نوع برخوردهایی که به خصوص مسئولین آمریکایی در پیش گرفتند که گویای این توهم بود که فقط آنها حق تفسیر مفاد قطعنامه را دارند، حکایت از این واقعیت است که هیئت مذاکره کننده و دولت محترم باید خوشبینی را کنار گذاشته و متوجه غرض اصلی دشمن، یعنی آمریکای جنایتکار مبنی بر هدف قرار دادن استقلال ایران اسلامی باشند.

۲. متأسفانه بعضی اجزای دولت نسبت به توانمندی های داخلی برای حفظ دست برتر در چانه زنی بر سر میز مذاکرات غفلت کردند. اگر آنها اجازه می دادند که نخبگان ملت به خصوص اساتید دانشگاه در مناظره های طرفینی در صدا و سیما، دانشگاه ها و مجامع عمومی به بحثو مناظره جدی می پرداختند، علاوه بر اینکه در مقابل دشمن کینه توز، اعلام حساسیت ملت ایران و نخبگان آنها مبنی بر لزوم حفظ دست آوردهای هسته ای دانشمندان مسلمان ایرانی که برای دست یابی آن شهدای گرانقدری تقدیم کرده اند، یک برگ برنده برای تیم مذاکره کننده محسوب می گردید، بعضی دغدغه ها و این سئوال مهم که چون دولت نتوانسته است بین داده ها و ستانده ها در توافق نامه اولیه توازن ایجاد نماید و به تعبیری نتوانسته است بازی برد - بردی که دولت محترم نوید آن را داده بود محقق نماید، اجازه مناظره و بحثپیرامون توافق نامه اولیه را نمی دهد، ایجاد نمی گردید و البته نوع برخورد دولت محترم با منتقدین و متهم کردن آنها و همچنین محرمانه خواندن بخش های مهمی از مذاکره برای ملت ایران که بسیاری را مجبور به سرک کشیدن به اخبار و تحلیل های دشمن وادار کرد، این شک را در اذهان بسیاری از دلدادگان این نظام تقویت کرد.

۳. امید است اکنون که تیم مذاکره کننده از تجربه بهتری برخوردار است با دقت کامل ومال اندیشی و کنار گذاشتن خوشبینی نسبت به اغراض دشمن و با دعای خیر مردم ایثارگر و قدردان ایران اسلامی در جلوگیری از دست یافتن دشمن به اهداف شیطانی خود موفق شود، براین اساس اگر قرار است توافق نامه نهایی از سوی هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شود باید متوجه این واقعیت بود که این توافق نامه تنها با به رسمیت شناختن صریح حق غنی سازی کامل هسته ای از سوی ۱ + ۵، لغو فوری همه تحریم های یک جانبه و چند جانبه ظالمانه علیه جمهوری اسلامی مربوط به پرونده هسته ای، حقوق بشر و تروریسم و نپذیرفتن پروتکل الحاقی یا هر برنامه ای که مستلزم بازدیدهای سرزده باشد، می توان استقلال ایران اسلامی را حفظ کرد. برای دستیابی به این هدف مشروع، نخبگان بسیجی و دانشگاهی معتقدند که توافق نامه نهایی قبل از امضاء باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

در پایان تأکید می گردد که همه ما تحت زعامت و رهبری خلف صالح امام رضوان الله تعالی علیه، حضرت امام خامنه ای عزیز «مدظله العالی» نباید اجازه دهیم که دشمن موفق شود یکی از مؤلفه های وحدت بخش ملت مسلمان ایران یعنی تلاش برای دستیابی به علوم و فنون پیشرفته صلح آمیز هسته ای را با جنگ روانی «تحریم هراسی» که از سوی دشمن در جریان است و هر چند بسیار محدود، اما متأسفانه در بعضی افراد مؤثر داخلی نیز تأثیر گذاشته است به عامل کدورت و تفرقه تبدیل نماید.

در حالی که آمریکایی ها در محافل محرمانه خود نیز بارها از ناکام ماندن دستیابی به اهداف خود در تحریم ملت ایران سخن گفته اند، ولاکن به جهت اطلاع از تأثیر ارعاب در بعضی ها و یا خسته شدن بعضی انقلابیون سابق، به این جنگ روانی امید بسته اند که متأسفانه به جهت غفلت بعضی مسئولین، دنباله های داخلی دشمن که آتش بیار فتنه های ۷۸ و ۸۸ بودند، تلاش دارند تا در این جنگ روانی(تحریم هراسی) دشمن را کمک کنند.

والسلام علیکم والرحمةالله

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار