|
|
کدخبر: ۱۷۴۳۷۱

براساس مصوبه مجلس

خبرگزاری تسنیم: براساس مصوبه مجلس، پایگاه های اطلاع رسانی برای صدور مجوزهای کسب و کار و یا تمدید کسب و کار در همه مشاغل تاسیس می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان پس از تصویب کلیات طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ماده یک این طرح را به تصویب رساندند.

براساس این مصوبه مجلس، ۲ بند به ماده یک قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مصوب ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ و اصلاحات بعدی آن اضافه می شود.

به موجب این مصوبه مقرر شد که مجوز کسب و کار یعنی هر نوع اجازه کتبی اعم از مجوز، پروانه، اجازه نامه، گواهی، جواز، استعلام، موافقت، تائیدیه یا مصوبه که برای شروع، ادامه، توسعه یا بهره برداری فعالیت اقتصادی توسط دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ مهر۱۳۸۶ و ماده ۵ قانون محاسبات عمومی مصوب یک شهریور ۱۳۶۶، شوراهای اسلامی شهر و روستا، اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق های تعاون یا اصناف، تشکل های اقتصادی، اتحادیه ها، شوراها، مجامع و نظام های صنفی یا نمایندگان یا متصدیان مستقیم یا غیرمستقیم آنها صادر می شود.

نمایندگان مجلس مقرر کردند پایگاه اطلاع رسانی مجوزهای کسب و کار یعنی پایگاه اینترنتی شامل کتاب الکترونیک که شرایط دریافت یا تمدید کسب و کار در همه مشاغل، صنایع، کشاورزی و خدمات به تفکیک در آن درج شده و پس از لازم الاجرا شدن این قانون مرجع رسمی اعلام شرایط صدور یا تمدید مجوزهای کسب و کار محسوب می شود.

بهارستان نشینان این ماده را با ۱۶۹ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب رساندند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار