|
|
کدخبر: ۱۷۴۴۸۳

عراقچی در گفتگو با مهر:

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: در مذاکرات گذشته درباره همه موضوعات بحثهای مبسوط صورت گرفته است و در این دور از مذاکرات نیز قرار است درباره همه موضوعات گفتگو کرده و بحثهای گذشته را به صورت توافق در بیاوریم.

سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در آستانه چهارمین دور از مذاکرات ایران و کشورهای ۱ + ۵ در گام نهایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مذاکرات کارشناسی ایران و کشورهای ۱ + ۵ در نیویوک مذاکرات مفیدی بود، گفت: مذاکرات کارشناسی بیشتر برای بازکردن ابعاد موضوعات است و محل تصمیم گیری و تصمیم سازی نیست.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات ایران و ۱ + ۵ در وین از روز سه شنبه آغاز می شود، افزود: مذاکرات از روز سه شنبه با شام کاری کاترین اشتون و محمد جواد ظریف آغاز می شود و گفتگو ها نیز در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه خواهد بود.

وی درباره دستور کار مذاکرات با اشاره به اینکه در این دوره وارد نگارش متن خواهیم شد، تصریح کرد: در مذاکرات گذشته درباره همه موضوعات بحثهای مبسوط صورت گرفته است و در این دور از مذاکرات نیز قرار است درباره همه موضوعات گفتگو کرده و بحثهای گذشته را به صورت توافق در بیاوریم.

عراقچی درباره اعلام خبر مذاکرات ایران و آژانس در وین از فردا با تأکید بر اینکه هیچگونه مذاکره رسمی با آژانس بین المللی انرژی اتمی نداریم و مذاکره ای با آژانس پیش بینی نشده است، اظهار داشت: جلسه فردا بین کارشناسان ایران و آژانس یک جلسه معمولی و غیر رسمی است که در نمایندگی ایران در وین صورت می گیرد. اینگونه گفتگوها بین ایران و آژانس کاملا معمول است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار