|
|
کدخبر: ۱۷۴۵۱۶

نقوی حسینی در تذکر به روحانی:

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: گرانی های لجام گسیخته و تعدد نرخ ها در فروشگاه ها و مغازه ها مردم را کلافه کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، عطاءالله سلطانی صبور نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به وزیر کشور اظهار داشت: آقای وزیر شما در ارائه برنامه خود برای تصدی وزارت کشور اعلام کردید که برنامه من تدوین شاخص هایی برای عزل و نصب مدیران استانی با تعامل برای همکاری با نمایندگان مجلس خواهد بود اما این شاخص ها کجاست که نمایندگان از آن خبر ندارند؟

وی ادامه داد: حالا که بر مرکب مراد سوار شده اید، بدون هماهنگی با نمایندگان به قلع و قمع و عزل و نصب می پردازید لذا انتظار داریم که هر چه سریعتر این شاخص ها را مکتوب به ما ارائه کنید.

نماینده مردم رزن در مجلس افزود: شنیده شده که انتصاب استانداران، فرمانداران و بخشداران از خارج وزارت کشور توصیه و با دست شما انجام می شود و کسانی که علیه نظام خروج کرده اند، طلایه دار و صحنه گردان عزل و نصب ها شده اند و امروز شرط انتصابات در وزارت کشور گرایش اصلاحاتی داشتن است.

در ادامه بهرام بیرانوند، نماینده مردم بروجرد در مجلس در تذکر شفاهی اظهار داشت: پیش نویس لایحه الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت تدوین شد که جای تشکر دارد اما این پیش نویس شبیه سیاست های کلان است و باید در طراحی اصل الگو از تعریف مبتنی بر توسعه غربی پرهیز شود و پیوست هایی به آن ملحق و اهداف و نحوه دستیابی به ایران پیشرفته، توام با عدالت صراحتا ذکر شود.

وی ادامه داد: باید پیوست هایی که مبنای خانواده را تقویت می کند، مانع ایجاد فاصله طبقاتی می شود، زمینه ساز عدالت باشد و اخلاق و دیانت جامعه و مبانی فرهنگی جامعه را تقویت کند و نحوه تحقق ایران پیشرفته توام با عدالت را اجرایی کند، ایجاد شود.

**نگران اقشار بهره مند و پولدار ها نباشید

نماینده مردم بروجرد در مجلس در تذکری به رئیس جمهور و وزرای اقتصاد و کار گفت: بودجه ۹۳ دولت را مکلف کرد که یارانه نقدی را به پولداران و میلیاردرها ندهد و پرداخت به خانواده های واجد شرایط، باشد اما شما دارید به همه یارانه می دهید از کجا تامین خواهید کرد و با کدام مجوز پرداخت می کنید؟

بیرانوند ادامه داد: برای تقویت تولید و درمان، پول از کجا می آورید؟ نگران اقشار بهره مند و پولدار ها نباشید، آنها مایلند به شما کمک کنند لذا سهم تولید و درمان را جدا کنید و مابقی را به عنوان یارانه به خانواده های واجد شرایط بدهید.

وی در تذکر دیگری به رئیس جمهور اظهار داشت: آقای رئیس جمهور، ما اقتدار و عزت شما در مقابل دشمنان را به عنوان نماینده ملت می خواهیم. حواس و توان خود را به مقابله با دشمنان ملت و تحقق وعده خود و حراست از مرزهای دینی، فرهنگی و اخلاقی معطوف کنید. بحثهای حاشیه ای از جانب شما و نزدیکان فرصت خدمت را تلف خواهد کرد.

** کلافگی مردم از گرانی های لجام گسیخته و تعدد نرخ ها

در ادامه سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس در تذکری به وزیر نیرو گفت: در استان تهران استحصال آب کشاورزی به کمتر از ۴۰ درصد کاهش یافته و کشت گندم و جو را با مشکل روبرو کرده است. به طوری که ۵۰ هزار هکتار زمین استان با نابودی مواجه است. در حالی که یک میلیون متر مکعب فاضلاب در استان تهران از بین می رود لذا از رئیس جمهور و وزرای نیرو و جهاد درخواست می کنم نسبت به استحصال آب برنامه ریزی کنند.

وی در تذکری به وزیر صنعت گفت: گرانی های لجام گسیخته و تعدد نرخ ها در فروشگاه ها و مغازه ها مردم را کلافه کرده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: اخیرا وزارت صنعت بیش از ۳ هزار جوان تحصیل کرده با مدرک لیسانس و فوق لیسانس را از قراردادی به شرکتی تنزل جایگاه داده است؛ این تصمیمات چگونه گرفته می شود؟

نقوی حسینی در پایان در تذکر شفاهی به وزیر نیرو خاطر نشان کرد: اخیرا و در یک ماه، ۳ نوع فیش برق برای واحدهای صنعتی صادر شده که باعثنگرانی آنها شده است. صنایع، در معرض فشارند و با اینگونه اقدامات اشتغال از بین خواهد رفت.

همچنین سید حسین دهدشتی نماینده مردم آبادان در مجلس نیز در تذکری شفاهی اظهار داشت: در دی ماه ۹۲ هیئت دولت ضمن سفر به خوزستان، تعهد کرد که محدوده منطقه آزاد به خرمشهر و آبادان نیز توسعه پیدا کند اما این اعلام زودهنگام موجب گرانی مسکن و تورم شد.

وی گفت: مردم آبادان و خرمشهر تاکنون با تبعات سوء این تصمیم دست و پنجه نرم می کنند لذا به دبیر شورای عالی مناطق آزاد و وزیر اقتصاد تذکر می دهم که اجازه ندهند این تعهد دولت در حد شعار و وعده باقی بماند و اعتماد مردم به دولت کمرنگ شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار