|
|
کدخبر: ۱۷۴۵۷۷

عباسپور:

خبرگزاری تسنیم: رئیس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد با اشاره به روند احداثمرکز اسلامی پیامبر اعظم(ص) گفت: مرکز اسلامی پیامبر اعظم(ص) با مراکز اسلامی جهان ارتباط برقرار می کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، علی عباسپور تهرانی فرد رئیس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز اسلامی پیامبر اعظم(ص) و افتتاح مسجد امام علی(ع)، گفت: تشکیل دانشگاه آزاد و ایده شکل گیری آن با ایده و تفکر آقای هاشمی و همت آقای جاسبی و دستمایه امام خمینی(ره) سال ها پیش شکل گرفت و در حال حاضر ثمره آن را در جای جای ایران می بینید.

وی با اشاره به وجود واحد علوم تحقیقات در این دانشگاه، یادآور شد: واحد علوم تحقیقات که یکی از واحدهای دانشگاه آزاد است پروژه های مختلفی دارد که یکی از آنها مرکز اسلامی پیامبر اعظم(ص) و مسجد امام علی(ع) است که نزدیک به ۹۰ درصد فضای فیزیکی آن تمام شده بود که دانشگاه آزاد در یک برهه ای از زمان به دوره ای برخورد کرد که روند ساخت آن متوقف شد.

عباسپور تهرانی فرد خاطرنشان کرد: با حضور آقای میرزاده پروژه های این دانشگاه نیز فعال شد و مرکز اسلامی پیامبر اعظم(ص) و مسجد حضرت علی(ع) نیز از جمله این پروژه ها بود.

رئیس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد با اشاره به روند احداثمسجد امام علی(ع) در واحد علوم تحقیقات، گفت: چند هفته پیش قبل از برگزاری مراسم اعتکاف دوستان مجموعه واحد علوم تحقیقات به دلیل نبودن مسجدی در این دانشگاه تصمیم به برگزاری مراسم اعتکاف در مسجدی خارج از دانشگاه را داشتند که در این جلسه تصمیم گرفته شد با پیمانکار این مسجد صحبت شود تا شرایط آن بررسی شود.

وی افزود: دوستان ما و به خصوص پیمانکار محترم نهایتا این مسجد را برای اعتکاف آماده کردند و امیدواریم معتکفین بتوانند از آن به خوبی استفاده کنند.

عباسپور تهرانی فرد ادامه داد: از ابتدا تصمیم گرفته بودیم این مجموعه را به عنوان یک مرکز اسلامی به نام پیامبر اعظم(ص) بنامیم و مسجدی نیز در آن احداثشود که به نام مسجد امام علی(ع) نامیده شد.

رئیس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد در پایان سخنان خود، گفت: امیدوارم با تقویت مرکز آموزشی و مرکز اطلاع رسانی موجود در این مکان مرکز اسلامی پیامبر اعظم(ص) به عنوان مکانی در زمینه اسلام شناسی و شیعه شناسی در منطقه و دنیا مطرح شود و با سایر مراکز اسلامی موجود در جهان ارتباط برقرار کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار