|
|
کدخبر: ۱۷۴۵۷۹

عضو هیئت همراه وزیر دفاع در سفر به چین در گفت وگو با تسنیم

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس که در جریان سفر به چین، وزیر دفاع را همراهی می کرد، جزئیاتی از این سفر را تشریح کرد.

محمدرضا محسنی ثانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیمدرباره جزئیات سفر سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان به کشور چین گفت: در این سفر به دعوت وزیر دفاع چین به این کشور سفر کردیم و با وی که عضو شورای دولتی این کشور هم است و چند وزارتخانه وزیر نظر وی قراردارند و همچنین با سایر مقامات ارشد دولت چین دیدار داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر ۴ روزها ملاقاتهایی نیز با مقامات نظامی چین اعم از سازمان هوافضا، ارتش، و دستگاه هایی که در زمینه مخابرات فعالیت می کنند داشتیم و کلا ملاقات ها و جلسات فشرده ای گذراندیم.

محسنی ثانی افزود: امیدواریم در روند مثبت فعلی که روابط بین المللی از نظر تعاملات کشورمان به وجود آمده است تعاملات خوبی با سایر کشورها به وجود آمده است که یکی از کشورهایی که همکاری بسیار موثر و خوبی با ما داشته کشور چین بوده است.

وی در ادامه اظهارداشت: ارزیابی بنده از این سفر این بود که توانستیم درک مشترک بهتری برسیم و در راستای تقویت همکاری های دو جانبه گامهای موثرتری برداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه قرارداد نظامی در این سفر منعقد نشد، افزود: اما همکاری هایی در راستای مسائل تحقیقاتی و پژوهشی قرار است انجام شود و موضوع برگزاری رزمایش مشترک در کارگروهایی که شکل می گیرد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار