|
|
کدخبر: ۱۷۴۶۹۵

محمدی در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: سازمان استاندارد موظف شد با کمک سایر دستگاه های مربوطه مرکز آزمون کیفیت را در کشور ایجاد کند.

داود محمدی نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، در خصوص جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: در این جلسه شکایت های مردمی راجع به میزان تصادفات، ایمنی جاده ها، کیفیت نامناسب خودروها و استاندارد اتومبیل ها با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی، اداره استاندارد و پلیس راهور بررسی شد.

وی ادامه داد: با اینکه امسال نسبت به سال های گذشته شاهد کاهش تصادفات جاده ای و تلفات جانی و مالی بودیم، اما باید شرایطی ایجاد شود تا وضعیت بهتری را شاهد باشیم که در نهایت مقرر شد کمیسیون ایمنی راه ها به صورت مستمر تشکیل جلسه دهد و ضریب استاندارد جاده ها را بالاتر ببرد و پیشنهادات لازم را به شرکت های خودروساز ارائه دهد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، گفت: مصوب شد سازمان استاندارد بر روی استانداردهای خودروها و جاده ها نظارت داشته باشد و شرکت حمل و نقل جاده ای نیز بر روی انجام معاینه فنی خودروهای سنگین مانند اتوبوس ها و کامیون ها نظارت کند. در رابطه با قطعات وارداتی خودروها بنا شد توسط سازمان گمرکات و استاندارد نظارت های بیشتری بر روی استاندارد این قطعات اعمال شود.

محمدی خاطرنشان کرد: بنا شد کف استاندارد خودروهای داخلی افزایش یابد و اداره استاندارد در این جلسه موظف شد با کمک سایر دستگاه ها و پس از تامین بودجه در خصوص ایجاد مرکز آزمون کیفیت اقدام کند، چرا که علیرغم اینکه بیش از ۵۰ سال است تولیدکننده خودرو هستیم، اما هنوز مرکز آزمون کیفیت به خصوص در مورد تصادفات از جلو نداریم. بنابراین باید این مرکز در کشور ایجاد شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار