|
|
کدخبر: ۱۷۴۶۹۷

با تصویب کمیسیون بهداشت مجلس

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس از تصویب طرح " عصای سفید " خبر داد.

عبدالرحمان رستمیان عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش، گفت: در جلسه امروز طرح الحاق یک تبصره به ماده ۲۶ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی(طرح عصای سفید) به تصویب رسید. این طرح در سایر کشورها نیز اجرا می شود، یعنی وقتی نابینایی به خیابان می آید عصای وی حکم چراغ قرمز را برای رانندگان دارد.

وی با اشاره به عدم بیمه برخی کارگران ساختمانی، ادامه داد: طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در این زمینه است که بیمه کارگران تأمین مالی شود و لذا این موضوع مطرح شد که آیا کارفرما پیمانکار باشد یا شهردار و لذا در این زمینه کارگروهی تشکیل شد تا تأمین منابع مالی این طرح بررسی شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در جلسه امروز کلیات طرح ایمنی جاده ها تصویب شد. در جزئیات این طرح، اختلاف بر سر دبیر شورای اصلی بود و اعتقاد بر این بود که به جای وزیر راه، وزیر کشور دبیر شورای اصلی باشد.

رستمیان در پایان خاطرنشان کرد: طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور نیز طرح دیگری بود که بررسی شد و وزارت بهداشت در زمینه های عقیم سازی اصلاحاتی را فرستاد و اصلاحات این وزارتخانه در کمیسیون بهداشت مورد تصویب قرار گرفت و به صحن ارسال خواهد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار