|
|
کدخبر: ۱۷۴۸۳۶

شهریاری در اخطار قانون اساسی:

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزارت خارجه تمام وقت خود را صرف انرژی هسته ای و مذاکرات کرده، درحالی که اهمیت شهروندان ایرانی از همه مسائل مهمتر است.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان طی اخطاری با استناد به اصل ۱۵۴ قانون اساسی، گفت: کشور ایران در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی کند، اما از حقوق مستضعفین دفاع خواهد کرد.

وی ادامه داد: مشکلات زیادی برای مستضعفین استان سیستان و بلوچستان به وجود آمده که دولت باید علاوه بر اینکه به حقوق مستضعفین همه جهان بپردازد باید از حقوق مستضعفان استان سیستان و بلوچستان هم دفاع کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به گروگان گرفتن قهرمان شمشیربازی، اظهار داشت: متأسفانه اخیرا قهرمان شمشیربازی ما را به گروگان گرفته اند و یا چند شب گذشته نیز در درگان ایرانشهر وارد منزل یکی از اهالی این منطقه شده اند و پدر خانواده را به همراه همسر و فرزندانش به رگبار بستند و بعد بنزین ریختند و آنجا را به آتش کشیدند.

شهریاری افزود: آقای نیک بخت نیز ۳۴۳ روز است در یمن به اسارت گرفته شده و متأسفانه هنوز تکلیف دانایی فر که در پاکستان اسیر است، مشخص نیست و وزارت خارجه به این موارد رسیدگی نمی کند.

وی خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس، گفت: شما در شورای عالی امنیت ملی عضو هستید. لذا هم از شورای عالی امنیت ملی و هم از وزارت خارجه بخواهید که به این موارد توجه کنند؛ به وزارت خارجه تذکر دهید که همه وقتش را صرف انرژی هسته ای نکند. البته درست است که به این موضوع اهمیت دهد، اما اهمیت جان شهروندان از همه این مسائل مهمتر است و لذا از وزارت خارجه می خواهیم وضعیت شهروندان را پیگیری کند.

علی لاریجانی رئیس نهاد قانون گذاری کشورمان نیز در پاسخ به این تذکر گفت: سخن شما در جای خود درست است؛ باید از حقوق شهروندان دفاع کرد و وزارت خارجه هم پیگیر گروگانگیری نیکبخت دیپلمات ایرانی در یمن است و ما هم پیگیری می کنیم تا انشاءالله این مشکل حل شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار