|
|
کدخبر: ۱۷۴۸۳۸

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از نامه ریاست مجلس به کمیسیون ها در خصوص الزام ارایه طرح ها و لوایح پیش از بررسی در صحن به مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و این اقدام را خلاف قانون اساسی خواند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی الیاس نادران با اعلام اخطار قانون اساسی نسبت به لزوم گرفتن نظر مجمع در بررسی طرح ها و لوایح اعتراض کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اخطار وی را وارد ندانست.

پس از آن الیاس نادران به تعدادی زیادی از نمایندگان از جمله محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس، علی مطهری مشغول گفتگو شده و مجدداً اعتراض خود را مطرح کرد.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در خصوص اعتراضات نادران گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی چندی پیش نامه ای به کمیسیون مجلس ارسال کرده که بر اساس طرح و لوایح قبل از ارسال به صحن علنی باید به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده و نظر مجمع اخذ گردد.

نماینده مردم اراک تصریح کرد: الیاس نادران و تعدادی از نمایندگان معتقدند که این اقدام خلاف نص صریح قانون اساسی است و مجلس برای تصویب طرح ها و لوایح نیاز به تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام ندارد. این امر موجب اعتراض نمایندگان شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار