|
|
کدخبر: ۱۷۴۹۱۷

موسوی لارگانی در تذکر آئین نامه ای:

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: وزیر کشور رسما می گوید قانون را قبول ندارم و قصد دارم لایحه جدیدی به مجلس ارائه کنم، در حالی که باید قانون فعلی را اجرا کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان در اخطار قانون اساسی به استناد اصل ۳ قانون اساسی، گفت: تفاوت هایی بین نمایندگان در خود مجلس و کمیسیون ها گذاشته می شود که بر خلاف قانون اساسی است.

وی ادامه داد: بنده در کمیسیون شوراها سوالی را مطرح کردم که چه در مکتوب آن سوال و چه در سوالی که به صورت شفاهی در کمیسیون طرح کردم یک کلمه در ارتباط با منطقه، شهرستان و یا استان خاصی نبود، اما کمیسیون آن را منطقه ای تشخیص داد و حرف بنده این است که چرا بین نمایندگان فرق می گذارید؟ متاسفانه با وجودی که بارها از تریبون اعلام شده که ما نماینده تر نداریم، اما هم هیئت رئیسه و هم کمیسیون ها برای برخی ارزش بالاتری قائل هستند و بین نمایندگان تفاوت می گذارند.

موسوی لارگانی تصریح کرد: سوال بنده در ارتباط با عدم اجرای قانون تقسیمات کشوری مصوبه مجلس هشتم بود که روستاهایی که بالای ۳ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارند به شهر ارتقاء پیدا کنند، اما این مصوبه مجلس هشتم را اجرا نمی کنند و وزیر کشور می گوید رسما اعلام می کند که من قانون را قبول ندارم و قصد دارم لایحه جدیدی به مجلس بیاورم در حالی که در حال حاضر قانون داریم و این قانون باید اجرا شود و بین شهرها و استان ها تفاوت قائل می شوند.

وی ادامه داد: احترام امامزاده به متولی آن است و شما اعضای هیئت رئیسه باید از وزیر کشور بخواهید که قانون را رعایت کند.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر نماینده فلاورجان، گفت: اگر حرف شما این است که کمیسیون سوال ملی شما را منطقه ای تشخیص داده، ما بررسی می کنیم اما به هر حال شما مختار هستید که سوال خود را از وزیر کشور مطرح کنید و این موضوع به ما باز نمی گردد. حتی در جلسه امروز سوال از وزیر کشور در دستور کار بود، اما خود آقایان سوال خود را پس گرفتند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار