|
|
کدخبر: ۱۷۴۹۸۵

مجیدی فر خبر داد

خبرگزاری تسنیم: دبیر همایش مدیریت فناوری در پروژه هواپیمای مسافری ۱۵۰ نفره گفت: بیش از ۵۰ درصد بازار آینده ایران مربوط به این رنج از هواپیما است که در ایران انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری تسنیم، مهدی مجیدی فر دبیر همایش مدیریت فناوری در پروژه هواپیمای مسافری ۱۵۰ نفره، گفت: مطالعات بازار نشان می دهد تا ۲۰ سال آینده بیش از ۵۰ میلیارد دلار هزینه هواپیما برای خرید وجود دارد که اگر هزینه نگهداری نیز به آن اضافه شود بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه در این بخش وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در این بازار بزرگ بازار جذاب تری نیز وجود دارد، افزود: رده هواپیمای میانی بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ نفره در این بازار بزرگ بازار جذاب تری دارد و تعریف پروژه طرح هواپیمای ۱۵۰ نفره به عنوان طرح کلان ملی نیز بر همین اساس بوده است.

دبیر همایش مدیریت فناوری تصریح کرد: طرح کلان هواپیمای ۱۵۰ نفره با عنوان جت ۱۵۰ پلاس به معنای ظرفیت بالای ۱۵۰ نفره طراحی شده و ظرفیت آن بر مبنای همین مسئله بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر خواهد بود.

مجیدی فر به بخشی از جزئیات این هواپیما اشاره کرد و گفت: برد هواپیمای ۱۵۰ نفره بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ کیلومتر خواهد بود و بیش از ۵۰ درصد بازار آینده ایران مربوط به این رنج از هواپیما است که در ایران انتخاب شده است.

وی در مورد آخرین وضعیت این هواپیما، اظهار داشت: این هواپیما در فاز طراحی مفهومی است و با حمایت شورای عتف در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان دانشگاه محور و دانشگاه های علم و صنعت، صنعتی اصفهان و پارک فناوری استان فارس به عنوان همکار طراحی می شود.

دبیر همایش مدیریت فناوری با بیان اینکه فاز طراحی مفهومی این پروژه تقریبا به انتها رسیده است، یادآور شد: ما همکاری خوبی در این بخش در دانشگاه داشته ایم و سازمان صنایع هوایی نیز بر کار نظارت می کند و در جریان امور قرار گرفته است.

مجیدی فر در پایان با اشاره به اینکه این پروژه، پروژه خوبی از نظر همکاری دولت، دانشگاه و صنعت محسوب می شود، اشاره کرد: این پروژه بزرگ ترین طرح کلان از نظر نیروی انسانی و هزینه است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار