|
|
کدخبر: ۱۷۵۰۷۶

لاریجانی در دیدار کارکنان مجلس:

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه بدنبال صورت بزک کرده ای برای مسئله هسته ای نیستیم گفت: غربی ها گمان می کنند ایران یک کار شماتیک از انرژی هسته ای دنبال می کند و این یک اشتباه محاسباتی است و ما با یک امر واقعی طرف هستیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با کارکنان مرد مجلس شورای اسلامی با تبریک ولادت امام علی(ع) و با بیان اینکه شخصیت امام علی از بین نرفتنی است گفت: ما ایرانیان افتخار می کنیم پیرو این امام هستیم و یکی از مشکلات دنیای امروز این است که نمی توان چنین شخصیت هایی را توصیف کرد و درک دنیویان برای همین امور دنیوی است و چنین امام هایی را درک نمی کنند.

وی افزود: گاهی با ملت ایران نیز همین گونه حرف می زنند یعنی با منطق خودشان صحبت می کنند و احساس نمی کنند که پشتوانه ای پشت این فرهنگ ایرانی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایرانیان عاشق امام علی هستند اظهار داشت: در عالم اسلام، یک گروه خشک مقدس بوجود آمده و به جای آنکه بغضشان برعلیه آمریکا و دشمنان باشد بر علیه ملت اسلامی است.

لاریجانی با یادآوری فجایع صورت گرفته در عراق و افغانستان تاکید کرد: این گروهها به جای اخوت و برادری میان مسلمانان تخم نفرت می کارند. در دو دهه گذشته فعالیت این گروهها با همکاری سرویس های اطلاعاتی بزرگ ادامه پیدا کرده و بین عالم اسلام تفرقه می اندازند.

لاریجانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز گذشته گفت: دنیای امروز نیازمند وحدت است. کسانی که بازی جدیدی را راه انداخته اند تیر شیطان هستند و هدفشان امت اسلام است و البته موفق نمی شوند.

وی با اشاره به اینکه شرایط کشور شرایط حساس و پیچیده ای است گفت: هم در حوزه اقتصاد این پیچیدگی را می بینیم که بیکاری، تورم و فقر وجود دارد و این تورم فقر را ایجاد می کند. میزان بالای تورم نشان از این دارد که اقتصاد ما اقتصاد سالمی نیست. در یک اقتصاد ناسالم تورم ایجاد می شود.

لاریجانی با یادآوری مسائل حوزه بین الملل تاکید کرد: از طرفی در صحنه بین الملل مصاف ساده ای نداریم و راه بسیار پیچیده ای است. صحبت های غربی ها در چند روز گذشته نشان داد آنها طور دیگری فکر می کنند و حدس می زنیم آنها فکر می کنند ایران یک کار شماتیک را از انرژی هسته ای دنبال می کند و این یک اشتباه محاسباتی است و ما با یک امر واقعی طرف هستیم و برای انرژی هسته ای بسیار تلاش کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در مقابل این گروهها پایدار و صبور بود و نباید مقابله به مثل کرد، تصریح کرد: باید راه امام علی را در صبر و روشنگری ادامه داد. همین مسائل در جامعه ما نیز وجود دارند.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه ما بدنبال صورت بزک کرده برای مسئله هسته ای نبوده و نیستیم گفت: در شرایط کنونی نیاز به وحدت درونی داریم و باید تولید در کشور به جریان بیفتد و مسائل حاشیه ای نباید تبدیل به متن شود.

وی افزود: یک وظیفه مهم در داخل توجه تمامی حواس و سرمایه برای تولید داخلی است و اینکه از نظر سیاسی چالشی بوجود نیاید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار