|
|
کدخبر: ۱۷۵۱۰۲

لاریجانی در دیدار کارمندان مجلس:

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس گفت: ایران برای دستیابی به فناوری هسته ای تلاش های بسیاری کرده و به دنبال صورت بزک کرده از انرژی هسته ای نیست و حقیقت آن را می خواهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز به مناسبت ولادت امام علی(ع) با کارمندان مرد خانه ملت دیدار کرد.

وی در این دیدار با تبریک میلاد مولی الموحدین امام علی(ع)، گفت: یکی از ویژگی های مکتب اسلام این است که الگوهای برجسته ای دارد که مانند در می درخشند و هیچ وقت همانندی برای آنها نخواهیم داشت؛ آنها واسطه فیض هستند و تمام مسلمانان در طول تاریخ با توسل به آنها فیضل می آورند و به این دلیل رستگارند.

لاریجانی با اشاره به حدیثی از پیامبر مبنی بر اینکه علی(ع) و شیعیان وی جزو رستگاران هستند گفت: این روایات نشان می دهد که امام علی(ع) در کانون اساسی در عالم خلقت واقع شده اند و از نظر معرفت بشری نمونه ویژه در عالم خلقت هستند.

رئیس مجلس افزود: ابن سینا درباره امام علی(ع) می گوید که علی در میان یاران رسول الله مانند کل در میان جزئیات محسوس است؛ در این جمله نکاتی وجود دارد. همه اشیاء محسوس از بین می روند اما کلیات یک امر ماندگار هستند در نتیجه امام علی(ع) هم از نظر معرفت شناسی و هم از نظر وجود خارجی ماندگار است. همچنین شخصیت و وجود ایشان از بین رفتنی نیست و بر این عالم بدون وجود امام علی هیچ انسان و موجودی حیات ندارد.

وی ادامه داد: توسلی که به امام علی(ع) و ائمه معصومین داریم به این دلیل است که آنها واسطه فیض هستند و همیشه وجود دارند و خلقت نیازمند آنهاست اما ما از بین رفتنی هستیم لذا ما افتخار می کنیم که پیروان چنین شخصیتی هستیم که عالم می تواند از وجود ایشان وجود داشته باشد.

لاریجانی با اشاره به کج فهمی های عالم کنونی از درک جایگاه امامت گفت: امام علی تا فهم عمومی جامعه امروز ارتفاع زیادی دارند و به این دلیل جوامع امروز نمی توانند عظمت ایشان را درک کنند و از این لحاظ به پیروان ایشان خرده می گیرند در حالیکه ملت ایران عاشق امام علی(ع) است اما اینها در برخی بلاد می گویند که امام علی کافر است؛ خوب، بگویند، حماقت خود را می رسانند. در زمان امام علی نیز مارقین وجود داشتند که امام علی را تکفیر می کردند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه تصریح کرد: متاسفانه اکنون نیز در عالم اسلام یک گروه خشک مقدس متعصب بوجود آمده است که به جای اینکه ذوق و روحیه مبارزه گری خود را علیه آمریکا و صهیونیست به کار ببرند، به جان ملت مسلمان افتاده است و تیغشان را علیه مسلمانان می کشند و چه فجایعی در سوریه، عراق و افغانستان بوجود آورده اند و به جای اینکه وحدت، اخوت و برادری بوجود آورند و ترویج کنند، تخم نفرت می کارند.

وی با بیان اینکه اینها حتی مذاهب اهل سنت را هم تکفیر می کنند، گفت: این یک مصیبت بزرگ است و بخشی از آن به خاطر خشک مقدسی آنها و عدم درکشان از معارف امام علی است بنابراین به پیروان اهل بیت انگ می زنند که اینها کافر هستند و نور این موضوع را کشورهایی می برند که دشمن اسلام هستند.

لاریجانی ادامه داد: این مسئله تا دهه پیش به این شدت وجود نداشت اما در این دو دهه با کمک برخی از سرویس های اطلاعاتی کشورهای بزرگ این جریان بوجود آمد و اوج گرفت و میان مسلمانان تفرقه می اندازند و اینکه مقام معظم رهبری بر وحدت امت اسلامی تاکید می کنند به این دلیل است و این یک استراتژی درست است چرا که دنیای امروز نیازمند وحدت و برادری اسلامی است و کسانی که این بازی جدید را به راه انداخته اند واقعا لایق همان تعبیر امام علی(ع) که برای مارقین به کار بردند هستند و واقعا تیر شیطان امروز این گروه هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اینها موفق نخواهند شد، گفت: حوادثی که در این دو دهه در منطقه ما رخ داد آرام آرام یک بلوغ فکری و سیاسی را بوجود آورد که مسلمانان بهتر بتوانند این وقایع را درک کنند اما هنوز تا جایی که همه این حقایق درک شود، فاصله داریم و باید صبوری کرد و نباید اقدامات متقابل به مثل انجام داد.

وی با اشاره به شرایط داخلی کشور گفت: همین مسئله به نحو دیگری در داخل جامعه ما وجود دارد؛ شرایط کشور ما هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ شرایط بین الملل حساسیت ها و پیچیدگی هایی دارد. به عنوان مثال تورم، فقر و بیکاری جزو شاخص ترین مشکلات اقتصادی کشور است به طوریکه میزان تورم در این چند سال اخیر بسیار بالا بوده و نشان می دهد که اقتصاد کشور سالم نیست چرا که اقتصاد سالم نمی تواند اینگونه باشد.

لاریجانی با اشاره به صحنه بین الملل نیز گفت: شرایط ما در صحنه بین الملل نیز شاخص مصاف ساده ای نیست و شرایط ایران بسیار پیچیده است و حرف هایی که این چند روزه از زبان کشورهای شنیده ام نشان می دهد که آنها جور دیگری فکر می کنند و تصورشان نسبت به مسئله هسته ای ایران متفاوت است؛ آدم از حرف های آنها اینگونه حدس می زند که مثل اینکه آنها باورشان شده که ایران یک کار شماتیک از مسائل هسته ای را دنبال می کند نه حقیقت یک فناوری صلح آمیز هسته ای را.

رئیس قوه مقننه افزود: این یک اشتباه محاسباتی است چرا که ما با یک امر واقعی روبرو هستیم. یعنی ایران بیش از دو دهه تلاش کرده و دانشمندان هسته ای با تلاش و زحمت فناوری هسته ای را به این نقطه رساندند؛ البته اینها از ابتدا منکر بودند و می گفتند که شما به این دستاوردها نمی رسید اما ایران با تلاش و همت و سختی های بسیاری توانست به این نقطه برسد.

وی با تاکید بر اینکه ما دنبال صورت بزک کرده از مسئله هسته ای نبوده و نیستیم، گفت: ما خود حقیقت انرژی هسته ای را می خواهیم چرا که این یک پشتوانه تکنولوژی برای ایران است اما حرف های اینها اینگونه است و احساس می کنند که می توانند با این حرف ها فناوری هسته ای ایران را یک کار ظاهری نشان دهند و این هم یک مصافی برای ما است.

لاریجانی افزود: در این شرایط وحدت برای ما بسیا راهمیت دارد و اگر اقتصاد ما بخواهد به سمت تولید حرکت کند تا شرایط کشور تغییر کند و بیکاری علاج شود، نباید حاشیه ها مبدل به متن شوند و دعواها راه بیفتند بنابراین در این شرایط نیاز به همگرایی وحدت بسیار زیاد است و نباید اقداماتی انجام داد که درون جامعه ملتهب شود چرا که بیگانگان از این التهاب استفاده می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم نگاه ملی به مسائل کشور گفت: ما باید همه حواس ها را در داخل به سمت سرمایه گذاری و تولید ببریم و از نظر سیاسی هم نباید اجازه دهیم که مسائلی بوجود آید که ذهن ها را از تولید دور می کند و تردید ندارم که اگر همه همت ها به سمت تولید سوق پیدا کند شرایط کشور تغییر خواهد کرد چرا که ایران کشور غنی است و ظرفیت نیروی انسانی توانمندی دارد و باید بسترهای استفاده از این ظرفیت ها را فراهم کرد.

وی در پایان سخنان خود خطاب به کارمندان مجلس گفت: امسال سالی است که کار بیشتری داریم و باید اقتصاد مقاومتی مبنای کار همه ما باشد لذا امسال باید فعال تر از سال های قبل در صحنه قانونگذاری مجلس حاضر شویم.

به گزارش تسنیم، در دیدار امروز لاریجانی با کارمندان مجلس، کارمندان خانه ملت با تقدیم لوحی به علی لاریجانی از زحمات وی طی ۶ سال گذشته به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی تشکر کردند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار