|
|
کدخبر: ۱۷۵۱۸۴

حیدرپور در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر غربی ها مساله ای به جز مساله هسته ای را در این مذاکرات مطرح کنند، از نظر جمهوری اسلامی مسموع نیست.

عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیمبا اشاره به مذاکرات سال های گذشته ایران با گروه ۱ + ۵ اظهار داشت: این مذاکرات فقط در خصوص مسائل هسته ای بوده و از ابتدا هم اعلام کرده ایم که ما در این مذاکرات به جز مسائل هسته ای، در خصوص مسائل دیگر بحثنمی کنیم، بنابراین اگر آنها مساله ای به جز مساله هسته ای را در این مذاکرات مطرح کنند، از نظر جمهوری اسلامی مسموع نیست.

وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در رابطه با مذاکرات هسته ای این است که ما از ابتدا اعلام کردیم که هر گونه مذاکره ما منوط به این است که در مذاکرات گام نهایی، حق غنی سازی و توانایی غنی سازی برای جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شود و فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان برای تامین نیازمندی های پزشکی، کشاورزی و تحقیقاتی مورد تایید قرار گیرد.

حیدرپور با اشاره به این که ما به آنها اعلام کرده ایم برای این فعالیت های هسته ای، از نظارت، بازدید و مونیتورینگ دقیق علمی براساس مقررات NPT نگرانی و هراسی نداریم، خاطرنشان کرد: امروز هم اصول و چارچوب ما همان است و با قدرت کار خود را پی می گیریم؛ سانتریفیوژها، مراکز و تاسیسات هسته ای ما باقی می مانند و به فعالیت های خود ادامه می دهند. در عین حال ممکن است براساس نیاز یا عدم نیاز به بخشی از فعالیت های هسته ای، تغییراتی در آنها ایجاد کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که ممکن است آنها در این مذاکرات، مساله ای فراتر از مساله هسته ای را مطرح کنند، گفت: این موضوع به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. همان گونه که مقام معظم رهبری در بازدید خود از دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران تاکید فرمودند، ایران تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در همه امور و شئونات دفاعی، کشوری کاملا وابسته به قدرت های شرق و غرب به شمار می رفت اما بحمدالله امروز جمهوری اسلامی ایران، با هدایت های رهبر معظم انقلاب و هدایت های نیروهای جوان، حزب اللهی و بسیجی به میزانی از قدرت دفاعی دست یافته که امروز ما قدرت نخست منطقه و در حوزه قدرت موشکی، قدرت نخست جهان و یکی از هفت قدرت برتر جهانی هستیم.

حیدرپور با بیان این که امروز توانایی جمهوری اسلامی در حوزه موشکی، ساخت انواع پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین، از هیچ ابرقدرتی کمتر نیست، اظهار داشت: نمونه بارز این مساله این است که جمهوری اسلامی توانست با روش مهندسی معکوس، مدل بومی هواپیمای بدون سرنشین RQ ۱۷۰ را بسازد و امروز آمادگی داریم که این هواپیما را به صورت انبوه تولید کنیم.

وی افزود: برداشتی که ما از توانایی ها و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران داریم، این است که این توانایی، قدرت بازدارنده در برابر هر نیروی مهاجم و هر دشمنی است که خیالات خامی را در ذهن خود داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل سوم قانون اساسی که ارتقا و حفظ توان دفاعی کشور را وظیفه همگانی می داند، گفت: مجلس شورای اسلامی مانند گذشته پشتیبانی ها، همراهی ها و همکاری های لازم را در خصوص اقدامات انجام شده و حمایت از این اقدامات و برنامه های آینده، به صورت جدی انجام خواهد داد و برای تقویت بنیه دفاعی، همواره پشتیبان نیروهای مسلح خواهد بود.

حیدرپور تصریح کرد: باید توانمندی های موشکی ایران تداوم پیدا کند و تیم مذاکره کننده ایران هرگز نباید در این رابطه کوتاه بیاید چراکه زحمات فراوانی در این مسیر کشیده شده و تداوم فعالیت های موشکی به توانایی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، کمک شایانی می کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار