|
|
کدخبر: ۱۷۵۴۲۹

آصفری در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توان موشکی کشور نباید مبنای مذاکرات هسته ای باشد.

محمدحسن آصفری عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، با تأکید بر ضرورت تقویت بنیه دفاعی و توان موشکی کشور، گفت: با توجه به پیشرفت هایی که در سال های اخیر در حوزه توان دفاعی کشور و نیز در زمینه توان موشکی ایجاد شده، ضروری است که این دستاوردها حفظ شده و روز به روز نیز ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه مذاکرات تا زمانی مورد حمایت مجلس است که از موضوع هسته ای خارج نشود، افزود: هر زمان که این مذاکرات از موضوع هسته ای خارج شود، به طور قطع مجلس وارد عمل خواهد شد و جلوی ادامه آن را خواهد گرفت و درخواست خواهیم کرد که مذاکرات را تعلیق کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: در صلاحیت ۱ + ۵ نیست که وارد موضوعاتی مانند حقوق بشر، سیستم موشکی ما و بحثهایی غیر از هسته ای شود. البته این اختیار هم به تیم مذاکره کننده داده نشده که به این بحثها وارد شوند.

آصفری ادامه داد: غربی ها اگر لیاقت دارند پاسخ گوی جنایات حقوق بشری که در منطقه و کشورهای خودشان در حال شکل گیری است، باشند. اگر آنها به فکر مسائل موشکی ما هستند، بهتر است پاسخ گوی موشک های قاره پیمایی که خودشان تولید کرده اند، باشند و بگویند که به چه دلیل و علیه چه کشوری آن را تولید و آماده کرده اند؟ مواد شیمیایی و هسته ای که تولید کرده اند را برای چه کشوری آماده کرده اند؟

وی تصریح کرد: اگر غربی ها چنین گافی را بدهند که در مذاکرات وارد مسائلی غیر از مسائل هسته ای شوند، مطمئنا مجلس کوتاه نخواهد آمد و درخواست تعلیق مذاکرات را خواهد داد. توان موشکی کشور نباید مبنای مذاکرات هسته ای باشد.

**توان موشکی کشور باید تقویت شده و این مسیر تداوم یابد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه گفت وگوهای هسته ای باید در چارچوب فنی و منطقی پیش رود، تصریح کرد: تمدید فرصت ها و زمان ها مورد قبول ما نیست. این برای ما قابل قبول نیست که آنها بخواهند فرصت سوزی کنند. همان طور که جمهوری اسلامی ایران بدون پشت پرده وارد مذاکرات شده، آنها نیز باید همین گونه عمل کنند و خیلی شفاف وارد مذاکرات شوند.

آصفری تأکید کرد: ما از هیمن الان اعلام می کنیم که غربی ها وقت خودشان را تلف و فکر نکنند که جمهوری اسلامی ایران به آنها اجازه می دهد که وارد مسائل سیستم های موشکی، نظامی و دفاعی ما شوند؛ اگر این طور فکر می کنند بهتر است وقت خودشان را تلف نکنند.

وی اضافه کرد: ما در راستای پیشبرد سیاست های دفاعی خودمان برای مناطقی که تهدیدی برای مان باشد، هیچ اجازه ای از آنها برای بُرد موشک هایمان نمی گیریم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه سیستم دفاعی و موشکی ایران تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست، گفت: سیستم دفاعی ایران صرفا جنبه بازدارندگی دارد و تا زمانی که کشوری علیه ما اقدامی انجام ندهد، مقابله کننده با هیچ کشوری نخواهیم بود. ما نمی توانیم بپذیریم که اینها صحبت از جلوگیری از پیشرفت توان نیروهای مسلح ما کنند، اما خودشان دست به تولید انواع مختلف سلاح ها بزنند.

آصفری در پایان با تأکید بر تقویت و تداوم توان موشکی کشور، خاطرنشان کرد: هر کشوری در راستای پیاده کردن سیاست های توسعه ای، عمرانی، آموزشی و اقتصادی اش باید سیاست های دفاعی اش را نیز تقویت کرده و این مسائل نباید تک بعدی پیش رود. ما نیز همان اندازه که باید در علوم مختلف پیشرفت داشته باشیم، در علوم دفاعی کشور نیز باید پیشرفت داشته باشیم، اما سیاست دفاعی ما به هیچ وجه تهاجمی نیست، بلکه بازدارندگی است. توان موشکی کشور باید تقویت شده و این مسیر تداوم یابد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار