|
|
کدخبر: ۱۷۵۷۴۹

روحانی در جلسه هیئت دولت:

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور در موضوع مالیات، اصل در نگاه دولت را اعتماد به مردم و فعالان اقتصادی دانست و گفت: به جای افزایش نرخ های مالیاتی بایستی نسبت به گسترش پایه مالیاتی اقدام شود.

به گزارش حوزه دولت خبرگزار تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، هیئت دولت صبح امروز(چهارشنبه) به ریاست روحانی رئیس جمهور تشکیل جلسه داد.

در این جلسه پس از بحثو تبادل نظر در خصوص مهمترین مسایل روز کشور، سازمان امور مالیاتی گزارشی در خصوص برنامه اصلاح نظام مالیاتی کشور به هیات وزیران ارایه داد.

در این گزارش شاخص های مالیاتی شامل نسبت مالیات ها به بودجه عمومی کشور، هزینه های جاری و تولید ناخالص داخلی مورد بحثو بررسی قرار گرفت و در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بر ظرفیت های نظام مالیاتی برای پیگیری سیاست عدم اتکا به درآمد حاصل از نفت تاکید شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به اینکه امسال سال خروج از رکود و آغاز رونق و رشد اقتصادی است، تاکید کرد که سیاست مالیاتی و اقدامات سازمان مالیاتی نیز باید در این مسیر باشد.

وی در موضوع مالیات، اصل در نگاه دولت را اعتماد به مردم و فعالان اقتصادی دانست و افزود: به جای افزایش نرخ های مالیاتی بایستی نسبت به گسترش پایه مالیاتی اقدام شود.

رییس جمهوری با تاکید بر مبارزه با فساد به عنوان لازمه حتمی یک سیستم مالیاتی قوی و بهره گیری نظام مالیاتی از سامانه الکترونیکی اظهار داشت: مردم باید احساس کنند با فعالیت قانونی، با هیچ گونه دیوان سالاری اضافی، مزاحمت و فساد غیررسمی مواجه نخواهند شد.

در این جلسه آیین نامه تعیین و احراز مصادیق عملی شهید، در حکم شهید و سایر مصادیق ایثارگری شامل مفقودالاثر، جانباز، آزاده به تصویب هیات وزیران رسید.

همچنین هیئت وزیران با اختصاص مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات جهت خریدهای تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی موافقت کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار