|
|
کدخبر: ۱۷۵۷۷۸

رستمیان در گفت وگو با تسنیم مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون بهداشت مجلس از تهیه ۷ بسته خدمتی در طرح تحول نظام سلامت کشور توسط وزارت بهداشت خبر داد.

عبدالرحمان رستمیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به طرح تحول نظام سلامت کشور اظهار داشت: در راستای طرح تحول نظام سلامت وزارت بهداشت در حال جدا کردن موارد و مشکلات موجود در بخش بهداشت کشور و تهیه و تدوین بسته های خدماتی است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت ۷ بسته خدمتی را تعریف کرده و در حال انجام آن است، ادامه داد: یکی از این بسته های خدمتی شامل رایگان کردن زایمان طبیعی است. در این بسته قرار شده است کسانی که نیاز به سزارین داردند دکتر باید ضرورت آن را تشخیص دهد و اگر سزارین به درخواست بیمار باشد، بیمار باید خودش هزینه عمل را بپردازد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: بسته خدماتی دیگر این است که بیمار برای دریافت خدمات مورد نیاز به سایر مراکز درمانی مراجعه نکند و بیمارستان آزمایش ها را انجام دهد و اگر بیمارستان آن نوع آزمایش را انجام ندهد، خودش آزمایش را انجام داده و آن را برای تشخیص به آزمایشگاهی در بیرون ارسال کند. همچنین داروهایی که برای بیمار مورد نیاز است بیمارستان آنها را تهیه می کند تا بیماران به بیرون مراجعه نداشته باشند. لذا بیمارستان داروی بیمه پایه را تأمین می کند.

رستمیان گفت: اگر در بیمارستانی سی تی اسکن و MEI انجام نشود، باید بیمارستان با مراکزی که این خدمات را می دهند، قرارداد ببندند و در نتیجه ۹۰ درصد هزینه بیمار را بیمه می پردازد و مابقی ۱۰ درصد فرانشیز خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از خدمات این بسته ها این است که در شهرستان ها برای ماندگاری پزشک تعرفه ها متفاوت است و بیمارستان ها بسته به اینکه کمتر توسعه یافته باشند، درجه بندی خواهند شد. در حقیقت قرار است با ماندگاری متخصصان جلوی تعرفه ها و پرداخت های غیر قانونی گرفته شود. البته برخی تعرفه ها واقعی نیست، ولی وزارت بهداشت در حال واقعی کردن و اصلاح تعرفه ها هستند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس یادآور شد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیماران بیشتر به سوی بیمارستان های دولتی کشیده خواهند شد و باید این بیمارستان ها خدمات خود را افزایش دهند تا مراجعه بیشتر مردم به بیمارستان های دولتی منجر به رضایت مندی شوند.

رستمیان با اشاره به اینکه در طرح بیمه پایه همگانی سلامت ۳ میلیون نفر ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: احتمالا ۳ میلیون نفر دیگر باشند که بیمه نداشته باشند، ولی من معتقد هستم که باید بیمه پایه در کشور اجباری شود همانطور که در کشورهای دیگر اجباری است و پرداخت مالی باید توسط بیمه ها انجام شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار