|
|
کدخبر: ۱۷۵۸۸۶

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب از رود ارس و سد سیلوه به دریاچه ارومیه هزینه چندانی نداشته و برای آن دو سال زمان لازم است.

نادر قاضی پور در گفت وگو با خبرنگار تسنیم درارومیه، اظهار کرد: اگر دولت مصمم به آغاز عملیات احیای دریاچه ارومیه کند در طول دو سال انتقال آب به این منطقه تمام شده و دریاچه در مدت زمان ۱۰ سال زنده می شود به شرطی که از امروز کار انتقال آب از سد سیلوه و رود ارس آغار شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بدون شک انتقال آب از ارس و سیلوه برای حل بحران دریاچه ارومیه هزینه مالی چندانی در پی ندارد.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر شعارهای بسیاری در زمینه احیای دریاچه ارومیه سرداده می شود و سمینارها و کنفرانس های متعددی برای آن برگزار می شود در حالی که این همه بحثو بررسی به علت عملیاتی نشدن آنها نتیجه ای در برندارد.

قاضی پور تصریح کرد: دولت یازدهم پیش از آغاز به کار، ذبرای حل بحران دریاچه ارومیه قول هایی داده بود اما ۲۴ درصد از خشکی دریاچه ارومیه در زمان به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به سازمان محیط زیست اعتباری برای حل مشکل دریاچه ارومیه برای انتقال آب از سیمینه رود، زرینه رود، شهرچای و باراندوز اختصاص داد اما این سازمان نتوانست معضل دریاچه را رفع کند بنابراین باید هر چه سریعتر فکری برای آن اندیشید تا از مهاجرت پرندگان از این دریاچه جلوگیری شود.

قاضی پور اظهار کرد: در حال حاضر برای احیای دریاچه ارومیه نمی توان کشاورزی را تعطیل کرد بلکه باید شیوه های آبیاری مکانیزه را جایگزین آن کرد.

انتهای پیام / ق

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار