|
|
کدخبر: ۱۷۵۸۸۸

رئیس مرکز پژوهش های مجلس:

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدررفت زیاد آب در بخش کشاورزی کشور گفت: بیش از ۹۰ درصد از آب مصرفی کشور در بخش صنعت و کشاورزی است که کشاورزی سهم عمده تری از آن را به خود اختصاص داده است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازشاهرود، کاظم جلالی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود اظهار کرد: کشاورزی فعلی در ایران اقتصادی نیست.

وی با اشاره به اهمیت و لزوم حمایت از بخش کشاورزی کشور و توجه به بهینه سازی مصرف اب در این بخش بیان کرد: حمایت و تقویت بخش کشاورزی، با توجه به شرایط امروز کشور ضروری است.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تغییرات مداوم قوانین و با اشاره به اثرات این مهم در کاهش سرمایه گذاری بخش خصوصی افزود: تغییر مداوم و مستمر قوانین و مقررات، بخش خصوصی را از ما دور می کند.

جلالی از نحوه واگذاری هائی که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی انجام شده است گفت: متأسفانه این واگذاری ها به درستی انجام نشده است.

وی با تأکید بر رفع همه موانع در مسیر ورود بخش خصوصی به تولید به ویژه در عرصه کشاورزی، تقویت بخش هائی مانند کشاورزی که از مزیت های نسبی کشور به شمار می رود را یکی از راه های خروج از شرایط فعلی در سطح کلی دانست.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه کشاورزی، یکی از بخش های مهمی است که برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور باید مورد توجه جدی قرار گیرد خاطر نشان کرد: هیچ تولید کننده ای در عرصه کشاورزی نباید زیان ببیند.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرار گرفتن حوزه انتخابیه اش در اقلیم آب و هوائی نیمه خشک تصریح کرد: با توجه به اینکه متأسفانه مصرف آب نیز در کشور فاجعه آمیز است استفاده از روش های نوین برای کاهش مصرف آب و بهره وری بهینه در بخش کشاورزی و صنعت ضروری به نظر می رسد.

انتهای پیام / ق

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار