|
|
کدخبر: ۱۷۶۱۰۱

تیم مذاکره کننده نسبت به خطوط قرمز توجیه شده است

خبرگزاری تسنیم: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما هیچ وقت از فناوری هسته ای عقب نشینی نمی کنیم و تیم مذاکره کننده در چارچوب ها حرکت می کنند و نسبت به خطوط قرمز توجیه شده اند.

به گزارش خبرنگار سیاسیخبرگزاری تسنیم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در حاشیه کنگره حزب اسلامی ایران زمین در خصوص مذاکرات ایران با گروه ۱ + ۵ و پیش بینی اش در باره این دوره از مذاکرات گفت: ما هیچگاه دنبال بمب اتم نیستم و از قبل نیز تضمین داده ایم و حاضریم شفاف سازی کنیم.

وی افزود: این دور از مذاکرات جزو سخت ترین دوره های مذاکرات است و قاعدتاً آمریکایی ها باید تصمیم سختی بگیرند و واقعیت های هسته ای ایران را بپذیرند، چراکه ما هیچ وقت از فناوری هسته ای عقب نشینی نمی کنیم و مذاکره کنندگان نیز چارچوب ها را رعایت و در آن مسیر حرکت می کنند و نسبت به خطوط قرمز نیز توجیه شده اند و در چارچوب حرکت می کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر " حاشیه سازی ها علیه دولت " اظهار داشت: نقد بسیار کار خوبی است ولی باید در چارچوب ها نقد را رعایت کنیم و انصاف مدنظر قرار گیرد که اگر نقد مسیر خود را طی کند، می تواند کمک کننده مذاکره کنندگان ما هم باشد.

رضایی در پاسخ به این سوال که " آیا برگزاری همایش های دلواپسیم تضعیف تیم مذاکره کننده نیست؟ " گفت: من تحلیل روشنی در این باره ندارم اما معتقدم هم تهدید و هم حمایت می تواند جنبه کمک کننده داشته باشد اما باید بدانیم حاشیه پردازی ها موجب نگرانی و سوءاستفاده دشمنان است و می تواند مضر باشد.

وی تصریح کرد: باید به سمت نقد منصفانه در جامعه حرکت کنیم و سعی کنیم نکاتی را که به ذهنمان می آیند، به شکلی منصفانه ارائه دهیم تا مورد استفاده مفید قرار گیرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار