|
|
کدخبر: ۱۷۶۱۷۵

رضایی در جمع خبرنگاران:

خبرگزاری تسنیم: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر طرف غربی باعثشکست مذاکرات شود، به نظر من ایران نباید خود را محدود به غنی سازی ۲۰ درصد کند و تا آنجا که منافع ملی ایجاب می کند، غنی سازی را در درجات بالاتر ادامه دهد.

به گزارش گروه سیاسیخبرگزاری تسنیم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران در ارتباط با ملاک موفقیت ما در مسئله هسته ای تصریح کرد: شاخص موفقیت در مسئله هسته ای این است که کلیه تحریم ها تا پایان سال ۹۳ برطرف شود و مسئله هسته ای ایران از دستور کار شورای امنیت سازمان ملل خارج شود و از آن سو نیز ما فناوری هسته ای را حفظ کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا این موضوع را می پذیرد یا نه، گفت: آمریکا در شرایط چند سال پیش نیست که این شرایط را نپذیرد. شکست آمریکا در سوریه، اوکراین و حوادثدیگر نشان می دهد که آمریکا قادر به ایجاد یک چالش دیگر نیست و اگر این کار را انجام دهد، هزینه سنگینی برای این کشور به دنبال خواهد داشت و منطقه خاورمیانه را از دست خواهد داد، پس بهتر است آمریکا این فرصت را از دست ندهد و در مذاکرات کارشکنی نکند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان افزود: اگر طرف غربی باعثشکست مذاکرات شود، به نظر من ایران نباید خود را محدود به غنی سازی ۲۰ درصد کند و تا آنجا که منافع ملی ایجاب می کند، غنی سازی را در درجات بالاتر ادامه دهد، همان طور که برزیل و آرژانتین و چند کشور دیگر تا ۸۰ درصد اورانیوم غنی می کنند و درآمد بالایی از این طریق به دست می آورند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار